Probleem wegligging

Knifter

MF'er
26 nov 2002
197
1
Durgerdam
Hoi,

Ik rij nu 1 jaartje (+10.000km) op een zxr400. Maar volgens mij heb ik een
probleem met de wegliggin.
het probleem is dat als hem harder(+80 km) door een bocht wil hebben (of eigenlijk als zo scheef gaat dat ie zeg maar op de 45-60 graden is) heel zenuwachtig wordt, hij gaat zoeken en naar de binnenbocht vallen. het voelt alsof ie voor gaat 'graven', een beetje als onderstuur met de auto op nat wegdek. Hij glijd heel soms echt een heel klein stukje dat voel ik duidelijk.
Ook als ik een riggeltje of een bobbeltje raak in de bocht maakt ie een rare slinger, hij zwabbert even, net of de achteras gebroken is bij wijze van... (nee die is heel...)
Ook vindt ik het vreemd dat de voorband niet midden op het loopvlak slijt maar juist veel harder aan de zeikanten, halverwege het loopvlak waardoor de voorband een hele puntige vorm krijgt.

Er is niets verandert qua instellingen, hij is voor en achter op de originele hoogte (heel mischien is hij achter ietsje verhoogt dat weet ik niet zeker, maar daar rijd superkris ook mee..). De voorpoten heb ik gereviseert maar dat maakte niet veel uit. De instellingen van de dempers en veervoorspanning heb ik op de fabrieks instellingen gezet. En zover ik kan controlen werken alle dempers ook goed. (ze zijn ook niet lek!) Als ik er hard op spring zakt ie 1x in en veert niet na. Er zitten 2 BT090 onder. Alhoewel deze nu niet meer nieuw zijn had ie het ook al toen ze nieuw waren.

Nou snap ik dat je zegt, die gozer kan gewoon niet rijden, maar ik hiervoor reed ik een suz dr250 en die voelde beter als hij platter ging, ook mn mb5 brommert jaren terug kreeg ik met de steppies aan de grond zo plat. Maar deze krijg ik niet verder dan 45 graden. ik heb echt het gevoel dat ie dan onderuit gaat. Niet iets waar ik op zit te wachten met 100+..

Heeft iemand een idee waar ik dit zoeken moet? (veren? dempers? banden? rubbers ergens? mezelf?)
Of anders is er iemand met een zxr400 in de buurt die er een keer op wil rijden? Om even zeker te weten dat het niet aan mij ligt?

thnx Grt Tys

slide: Bandenspanning, ze voelen hard, maar heb er geen metertje voor. Hoeveel zou er precies in moeten? Dan ga ik dat zometeen controleren zodra het droog is..

labrat: Achterwiel staat zochtbaar recht, en en aantal streepjes op de brug is aan beide kanten het zelfde.

Thnx

Hoi,

Ook vindt ik het vreemd dat de voorband niet midden op het loopvlak slijt maar juist veel harder aan de zeikanten, halverwege het loopvlak waardoor de voorband een hele puntige vorm krijgt.

Typisch gevalletje van een TE lage bandenspanning!

2,5 bar voor en 2,8 bar achter, je zult merken dat het veel beter stuurt.

en nog een keer :^

Dus meteen maar een metertje kopen. Heb een goede digitale gekocht voor maar €14,95 bij Automat. En dan natuurlijk ook geregeld ff controleren. Ik check ongeveer elke 500 km.

* schaam *

Het metertje op 'n goedkope voetpomp zij 1.8 heb hem opgepompt tot 2.4.
Ik zal eerst even achter een goed metertje aan gaan. voor de zekerheid.

Aan de ene kant hoop ik dat het het is. aan de andere kant hoop ik niet dat ik echt zo stom ben... Dat wordt wachten tot het droog is.
Ik ga gewoon in bed liggen denk ik de rest van mn leven.

* schaaaaaaam *

* schaam *

Het metertje op 'n goedkope voetpomp zij 1.8 heb hem opgepompt tot 2.4.
Ik zal eerst even achter een goed metertje aan gaan. voor de zekerheid.

Aan de ene kant hoop ik dat het het is. aan de andere kant hoop ik niet dat ik echt zo stom ben... Dat wordt wachten tot het droog is.
Ik ga gewoon in bed liggen denk ik de rest van mn leven.

* schaaaaaaam *

Never mind joh, heb ook wel is domme dingen gevraagd. :9

Domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden!

ok, maar ik heb de hele motor opgeknapt (valschade), veerpoten gereviseert, gister nokkenasketting vervangen en nog wat van die dingen en dan verzuim je om de gewoon de bandenspanning even goed te controleren. Dan voel ik me even stom.... Niets meer aan te doen.

Maar of de wegligging nu helemaal beter is weet ik nog niet zeker moet nog ff op t weer wachten.

Grt tys

Zo is dat! En zo vreemd is dat niet hoor, dat je daar niet meteen aan denkt.
Inmiddels herken ik het gevoel van zachte banden wel, maar ik heb het ook meegemaakt dat het "mijn motor" niet was, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dan ga je op een gegeven ogenblik vanalles denken en pas na een paar dagen of tig kilometer denk je,.......eureka......zouden mijn banden wel op de juiste spanning staan!!!!

Terug
Bovenaan Onderaan