Probleem wissel van 16" naar 17 " voorwiel CBR 900 rr 1993

Drieske323

Rookie
18 feb 2019
18
8
Heren en dames,

Mijn naam is Dries en dit is mijn eerste post op dit forum.
Ik ben de trotse bezitter van een Honda CBR 900 rr sc 28 uit 1993. Eentje van de eerste generatie. Heb hiervoor 2 jaar een sc 28 II uit 94 gereden maar wilde eigenlijk altijd al een eerste generatie met van die mooie ronde koplampen.
Ik kwam deze ruwe diamant begin vorig jaar tegen en ben sinds een maand of wat aan t rommelen. Uit elkaar halen, schoonmaken , hier en daar een upgrade ... allemaal echt hartstikke leuk en beetje spannend.
Veel zaken te doen zoals Dynokit K&N Viking Mod open demper, stalen remleidingen, andere achterschokbreker , voorpoten van een sc 28 II en tzt het hele aparaat over spuiten in US kleuren ... plannen genoeg dus. En een 17 inch voorwiel ...
In mijn vorige Blade had ik 17 inch voorwiel en ik wil hetzelfde nu ook graag in deze zetten.
Probleem is echter dat ik niet weet hoe ik het probleem van de km teller kabel / voeler moet oplossen. Ik heb een VFR wiel van het juiste jaar dus alles klopt behalve dit. Ik weet dat de sc 28 II de sensor / voeler op het voorste tandwiel heeft en de sc 28 I deze in het voorwiel heeft. Allemaal bekende kost.
Ik weet ook dat t n optie is om tandwiel afdekplaat te wisselen met een van een sc 28 II en dan de draad door te trekken naar de teller. Maar dat betekent dat ik de teller zelf moet vervangen met een van een sc 28 II of zelfs de hele cockpit moet vervangen ... het liefste behoud ik de originele cockpit.
Heb ook stukje gelezen over n losse fietsprut of een ander stukje moderne techniek maar dat wil ik absoluut niet. Ik vind dat niet thuis horen op mijn fiets. Probeer m toch n grotendeels tijdgebonden te houden .
Ik heb zo'n beetje het hele forum doorgezochtmaar helaas niet over dit probleem gevonden ... misschien niet goed gezocht ... ik weet t echt niet.
Is er een oplossing waarbij ik de voeler uit het 16 inch wiel in mijn 17 inch wiel krijg of is dat onbegonnen werk ?
Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee en kan mij vertellen wat er mogelijk is / het beste is ?

Kan iemand me aub helpen ?

Bij voorbaat dank.
Dries
 
Terug
Bovenaan Onderaan