Ik heb het volgende probleem met een Yamaha XJ600 uit 1985.
Als ik een periode gereden heb, dit kan 15 min. zijn maar ook wel 40 min. Dan begint de motor te schokken en in te houden. Zodra ik mijn verlichting uitzet dan rijdt hij weer goed ! Het probleem is alleen dat ik 's avonds ook wel wil rijden
Als ik hem na de rit probeer te starten dan blijkt dus dat de accu "leeg" is. Dit maak ik op uit het feit dat mijn verlichting erg zwak brand en de toeter hoor je vrijwel niet !
Als ik hem aanloop dan doet hij het wel. Als ik dan mijn gas op ongeveer 3000 toeren houd en vervolgens mijn stadslicht inschakel dan zakt hij naar 2500 toeren en als ik de dimlicht inschakel dan zakt hij naar 2000 toeren !!
De spanningsregelaar is vervangen omdat de accu compleet leeggetrokken werd tijdens het rijden wat resulteerde in een uurtje wachten langs de snelweg en de accu is toen niet vervangen.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen !!!!
Als ik een periode gereden heb, dit kan 15 min. zijn maar ook wel 40 min. Dan begint de motor te schokken en in te houden. Zodra ik mijn verlichting uitzet dan rijdt hij weer goed ! Het probleem is alleen dat ik 's avonds ook wel wil rijden
Als ik hem na de rit probeer te starten dan blijkt dus dat de accu "leeg" is. Dit maak ik op uit het feit dat mijn verlichting erg zwak brand en de toeter hoor je vrijwel niet !
Als ik hem aanloop dan doet hij het wel. Als ik dan mijn gas op ongeveer 3000 toeren houd en vervolgens mijn stadslicht inschakel dan zakt hij naar 2500 toeren en als ik de dimlicht inschakel dan zakt hij naar 2000 toeren !!
De spanningsregelaar is vervangen omdat de accu compleet leeggetrokken werd tijdens het rijden wat resulteerde in een uurtje wachten langs de snelweg en de accu is toen niet vervangen.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen !!!!