Probleem ZZR-1100

Henk53

MF'er
11 jun 2006
76
0
Enschede
Kent iemand het volgende probleem:

Motor loopt stationair redelijk tot goed, loopt daarna tot 3500-4000 toeren slecht, (lijkt wel op 3 cilinders) en loopt daarna tot aan toptoerental weer perfect.
Is dit een carburatieprobleem, (vervuiling) of moet ik het zoeken in de zgn black-box of bij de bobines?

Het gaat om een ZZR-1100 bouwjaar 1990 en de motor had het euvel al bij de aankoop enige maanden geleden.
Carburateurs zijn gereinigd (in benzinebad) en afgesteld, kleppen gesteld, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter etc. maar het euvel is daarmee nog niet verholpen.
Wie weet raad?
 
Gaat wel richting het toerental waar de hoofdsproeiers het gaan overnemen.
Zou toch zeker de carbs nog 'n keer schoonmaken maar dan gewoon met carburateurreiniger.(en eigenlijk heb je ook lucht/compressortje nodig om door te blazen)
Ook nog ff synchroon stellen daarna.
En misschien gelijk 'n compressie-en lektest doen.
En heeft ie de modificatie al?
Grtz,Fred.
 
Laatst bewerkt:
Gaat wel richting het toerental waar de hoofdsproeiers het gaan overnemen.
Zou toch zeker de carbs nog 'n keer schoonmaken maar dan gewoon met carburateurreiniger.(en eigenlijk heb je ook lucht/compressortje nodig om door te blazen)
Ook nog ff synchroon stellen daarna.
En misschien gelijk 'n compressie-en lektest doen.
En heeft ie de modificatie al?
Grtz,Fred.


Ik zit zelf ook aan een carburatieprobleem te denken, misschien moet de handel maar een keer een ultrasoon-behandling hebben, dat reinigt immers het beste.
En welke modificatie bedoel je?
 
De smeringsproblemen met het 3e bigend-lager , dus het externe olieleidinkje in je carterpan.

Btw. ultrasoon reinigen werkt ook maar tot 'n bepaalde hoogte.
"Aangekoekte" benzineresten krijgt ie echt niet los/weg.
Zal er dus lucht doorheen moeten.
 
Laatst bewerkt:
Kent iemand het volgende probleem:

Motor loopt stationair redelijk tot goed, loopt daarna tot 3500-4000 toeren slecht, (lijkt wel op 3 cilinders) en loopt daarna tot aan toptoerental weer perfect.
Is dit een carburatieprobleem, (vervuiling) of moet ik het zoeken in de zgn black-box of bij de bobines?

Het gaat om een ZZR-1100 bouwjaar 1990 en de motor had het euvel al bij de aankoop enige maanden geleden.
Carburateurs zijn gereinigd (in benzinebad) en afgesteld, kleppen gesteld, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter etc. maar het euvel is daarmee nog niet verholpen.
Wie weet raad?


Check, m.b.v van een paar druppels water of de bochten alle 4 warm worden.

Kijk ff, of alle slangen vrije doorloop hebben. (carbs waren immers afgesteld...)
Kiep 20 ml redex in de (volle) tank. Tank een keer 98 octaan. En kan het aan de uitlaat (tegendruk) liggen?


Heb zo'n probleem, ook gehad. Had een ZZR 1100 uit '91. (had enkele maanden stilgestaan)
Met een reinigingsproduct in de tank liep 'ie goed. (niet ze hortend en stotend)
Na gewoon tanken, kwam 't probleem weer terug. Weet niet meer, hoe vaak ik het herhaald heb (5, 6 keer toch zeker). Maar de intervallen werden steeds langer, tot het probleem idd. verleden tijd was.

Ook, een verkeerd afgestelde ballans as kan een vreemd gevoel geven (maar dan loopt 'ie verder wel goed/redelijk, a la ZZR een beetje ruw)
En, dat big end... zit er metaal bij de oude olie?
 
Laatst bewerkt:
~
Check, m.b.v van een paar druppels water of de bochten alle 4 warm worden.

Kijk ff, of alle slangen vrije doorloop hebben. (carbs waren immers afgesteld...)
Kiep 20 ml redex in de (volle) tank. Tank een keer 98 octaan. En kan het aan de uitlaat (tegendruk) liggen?


Heb zo'n probleem, ook gehad. Had een ZZR 1100 uit '91. (had enkele maanden stilgestaan)
Met een reinigingsproduct in de tank liep 'ie goed. (niet ze hortend en stotend)
Na gewoon tanken, kwam 't probleem weer terug. Weet niet meer, hoe vaak ik het herhaald heb (5, 6 keer toch zeker). Maar de intervallen werden steeds langer, tot het probleem idd. verleden tijd was.


Zal alles nog een keer controleren, en denk inderdaad ook dat wat vaker herhalen van een reinigingsmiddel in de benzine als redex of forté best wel zinvol is.
Bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan