Probleem !

bleu

MF'er
25 mei 2004
65
0
oostende
Ok ik zal het nogmaals over men cb 250 n hebben . Ik heb een heleboel geruttel waneer ik optrek op lage toeren en vitessen versmijt dan gaat het steeds klakaklaklaklak tot hij weer op volle toeren is. ik heb gekeken naar de ketting maar volgens mij zit daar niet te veel speling op en hij ziet er eigenlijk nog redelijk nieuw uit .het lawaai komt ongeveer van uit mijn blok wat denken jullie dat het probleem is .Ik zou het probleem graag zelf oplossen zou het kunnen dat de ketting en tandwielen toch te veel slijtage hebben of ligt het aan iets anders . IEMAND SUGGESTIES !!!!

suggestie, nokkenasketting en spanner versleten. Remedie, blok open en nieuw er in. Je praat hier dan wel over een behoorlijke operatie.

Maar 1st volgende controlleren.

Achterop de cilinders zit als het goed in een uitbouw met daarop een boutje en een borgmoertje. Borgmoertje losdraaien, boutje iets los draaien, 1 keer de kickstarter gebruiken (geen contact aanzetten) boutje weer handvast zetten en borgmoertje vastzetten.

Dan doe je hetzelfde maar dan in vierde versnelling en de bougie eruitgedraaid.
Zo kun je met de motor lopen,kost het je weinig kracht en kun je het spul controleren.

k'heb het nog niet kunnen controleren want ik moet nog een bougie sleutel kopen .
de winkels zijn dinsdag maar weer open dus ....
MAAR ik heb vandaag zonder benzine gezeten |( ineens midden op de baan de motor is namelijk nog nieuw voor mij en ik wist nie echt hoe veel kilometers hij aan kon met een volle tank. Gelukkig was er een motor gezinnetje die hun hulp aanbood :} . Waneer ze me naar het tankstation trokken stond ie steeds in neutraal maar ik hoorde nu ook steeds duidelijk die klak....klak...klak....klak...... aan een traag tempo. Kunnen jullie me mss nu al zeggen waar het hapert. :]

de ketting zal wel ergens tegen aan lopen, of spaak los, maar das meer een tik tik tik geluid. :9

Gewoon ketting volgen waar die allemaal langs loopt en met het handje voelen of het ergens tegen aan tikt, vergeet niet je standaard te checken want daar kan je ketting ook tegen aan tikken.

'k heb hem eens op zen standaard gezet en hem in zijn vitessen gesmeten dan was dat geluid er helemaal niet meer zelfs als ik gas bij gaf alles verliep normaal todat ik gewoon er weer mee reed was dat geluid er weer . Ik vind nie echt dat het een tik tik geluid is maar meer een grof klak klak geluid dat nie echt afkomstig is van men standaard maar zoals ik al gezegd had meer vanuit men motorblok.
'k moet toch nog steeds eens de bougies er uit draaien om eens te checken wat jullie hebben gezegd maar kheb nog steeds geen bougiesleutel kunnen bemachtigen.
Morgen zijn de winkels terug open dan zal ik wel één hebben .

Ik hoop voor je dat het niks ergs is. Ik ben als nieuwkomer in motorland ook altijd heel ongerust bij rare geluiden aan mijn moto.
Nu hoor ik sinds enkele dagen weer een rammeltje B|

Ik zal nog eens komen kijken, ben benieuwd wat het is.

k'ben er nog niet toe gekomen om met een bougiesleutel de bougies loste draaien maar kdacht kzal te keting maar eens proberen aante spannen . Maar toe ik hem aangespant had was er een soort geruttel mss dat mijn oorspronkelijk probleem toch van de ketting komt .
Dus kom ek eingelijk vragen of iemand al een gelijkaardig probleem heeft meegemaakt .
Waneer ik mijn motor op zijn standaard zet en met de hand aan het achterwiel draai dan doet ie een rotatie of 2 van het achterwiel gewoon en dan doet ie plotseling moeilijk en spant de ketting zich op van losje naar hard en achter een halve draai ozo is het weer gedaan .Zou dit kunnen door dat de motor compressie maakt ? Maar ik dacht dat de motor in neutraal niet meedraait .
waneer ik hem op zijn standaard in vittessen smijt dan zie ik de ketting effetjes
geoon draaien en dan tril ie efftjes op en neer het is nogal duidelijk te zien . Ik denk dat dit komt doordat de ketting zich te veel moet opspannen maar wat kan de oorzaak zijn dat die ketting hem plotseling opspant of is dit gewoon normaal bij motors van dit type (cb 250 n) :]

klinkt zo even snel meer als een versleten tandwiel. Heb je daar ook al naar gekeken (kapje net achter je schakelpook demonteren en dan kan je het voortandwiel zien. Is dat niet helemaal versleten?

|( toeme krijg et kapje er nie af achter me schakelpoot ik krij maar een bout los en kheb gestopt met de rest want ik begon ze te beschadigen . En nu ......................... ;( |( :(

boutje moet helemaal UIT je pookje, alles lekker laten weken in imal wd40 of vergelijkbaar, en dan bijvoorbeeld met een steeksleutel erachter met kleine tikjes langzaam naar voren halen...
een kleine schroeven draaier in het gleufje van het pookje wil ook nog wel werken!
achter tand wiel kan natuurlijk ook gewoon slecht zijn! (tanden mogen niet scherp zijn, ketting mag je niet kunnen optillen van het tandwiel, maar je hebt in iedergeval een nieuwe ketting en tandwielen nodig als ik het zo lees (die vervang je altijd tegelijk!)

theo (met kardan tegenwoordig)

Omdat ik denk dat dat karterdeksel verwijderen een werkje van lange adem zal zijn het toch even zal laten voor wat het is .Zolang ie nog rijd ben ik eigenlijk nog :)
Maar er is eigelijk nog meer euvel aan die motor . Meestal waneer ie warm is valt ie dikwijls stil als ik voor het rood licht moet stoppen of als ik van hoge snelheid vlug rem wilt ie ook eens stil vallen . Waneer ie koud is komt dit minder vaak voor. Wat kan hiervan het probleem zijn ? :]

Terug
Bovenaan Onderaan