Probleempje met lang stilstaande motor

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Mijn FZR heeft nu 2 a 2.5 jaar( motorisch.) stil gestaan. Nu was ik laatst na het plaatsen van een nieuwe accu aan het proberen of ie nog wilde starten.. Toen bleken er wat dingetjes kapot. ( accu, brandstofpomp enz.) De accu heb ik dus reeds vervangen. Benzine op de carbs gezet en lekken als een zeef.. ( vlotternaalden vies,2 jaar oude benzine erin enzo. ) Motor doorgestart en uiteindelijk liep ie... niet mooi, maar bleef lopen ( zolang je het gas er op hield.) Nu weer 2 weken later, weer geprobeert te starten.. Loopt meteen. Alleen ( nu komt eindelijk waar het om gaat.) Zo gauw ik gas geef slaat ie dood... Een tijdje laten lopen op de choke om hem warm te laten lopen, maar zo gauw ik de choke dichtdoe slaat ie af. Gasgeven, de motor slaat af. Ik kan hem dus alleen laten lopen op de choke.. ( hoe meer choke, hoe meer toeren enz enz.) Hoe kan ik dit verhelpen :? :? :?
 
'k zou eerst de caburateurs eens af laten lopen, met het schroefje(alle vervuiling eruit), en dan weer proberen :)

[edit], ehhh zit je brandstofpomp er nu niet tussen dan??, die levert de brandstof wel onder een bepaalde druk naar de cab's toe he :) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Benzinekraan open? Vuil verzameld onder in tank?
In geval van vacuumbediende benzine kraan, zit de vacuumklep niet vast in zn huis (metaal/goudkleurig "ufo'tje in het benzinecircuit.)
Is het zo vochtig in je schuur dat je luchtfilter is verstopt.(even alles nalopen).
Elk punt van je benzinecircuit nalopen.
Misschien blijven er een paar vlotters(-naald) hangen.
 
[edit], ehhh zit je brandstofpomp er nu niet tussen dan??, die levert de brandstof wel onder een bepaalde druk naar de cab's toe he :) [/edit]
Nope, de brandstofpomp zit er idd NIET op. Maar de tank ligt hoog genoeg ( op de werkbank.) om voldoende benzine te leveren... Der zit ondertussen goeie benzine in en zo, de oude rommel is er uitgelopen ( trouwens het merendeel van de 2 jaar oude benzine heb ik in mijn R1 gepleurt die zonder problemen er op loopt ( nou ja, liep want die benzine is allang weer op :P )

Het zijn trouwens valstroom carbs voor zo ver ik weet. Het gaat hier om een 87er FZR 1000.
 
Ik ben ook bang voor vervuiling in je carbs.

[mosterd na de maaltijd mode]
Voortaan carbs leeglaten lopen aan het begin van een periode van stallen. Accu afkoppelen & af&toe (laten) opladen. Siliconenspray op roestgevoelige delen. Olie uit 't blok. &wat ik nog vergeten ben. ;)
[/mosterd na de maaltijd mode]
 
Weet je wat jij moet doen....?

Je carbs uitelkaar pleuren, elk sproeiertje schoonmaken, met perslucht doorblazen, let wel dat je naar de goede kant blaast dus tegen de benzine stroom in..!! want met die oude benzine naar binnen zuigen zijn de sproeiers verstopt. Het zijn maar miscul kleine gaatjes en die zitten meteen verstopt.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn VW kever. Carburateur schoongemaakt en lopen als een tiet..!!
Nu heb jij het nadeel dat je 4 carbs hebt, maar ja het houd je van de straat moet je maar denken...
 
Weet je wat jij moet doen....?

Je carbs uitelkaar pleuren, elk sproeiertje schoonmaken, met perslucht doorblazen, let wel dat je naar de goede kant blaast dus tegen de benzine stroom in..!! want met die oude benzine naar binnen zuigen zijn de sproeiers verstopt. Het zijn maar miscul kleine gaatjes en die zitten meteen verstopt.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn VW kever. Carburateur schoongemaakt en lopen als een tiet..!!
Nu heb jij het nadeel dat je 4 carbs hebt, maar ja het houd je van de straat moet je maar denken...

stupid.gif

Carbreiniger gebruiken. Heb dat soort fratsen ook wel meegemaakt, je moet eigenlijk ook gewoon blijven rijden, vooral de accu begeeft het snel.
 
Accu is reeds vervangen...
Kmoet nu nog een andere brandstofpomp, maar kwil um eerst lopend hebben...

Dus de enige optie is de carbs demonteren en helemaal schoonpoetsen :?
Hoop werk :(
 
Accu is reeds vervangen...
Kmoet nu nog een andere brandstofpomp, maar kwil um eerst lopend hebben...

Dus de enige optie is de carbs demonteren en helemaal schoonpoetsen :?
Hoop werk :(

Niet alleen schoonpoetsen, ook schoonblazen e.d. Dus alle sproeiertjes eruit, alles loshalen, schoonmaken en dan hopen dat je alles weer in elkaar krijgt...en veel plezier nog he!!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan