Probleempje met mijn honda CB-250 N

dejonge

Rookie
29 mei 2006
8
0
warten
Hoi,

Mijn honda cb-250 nighthawk (amerikaans model) rijd niet helemaal zoals het hoort. Het probleem is namelijk dat hij in de vierde en vijfde versnelling niet verder doortrekt. De moter heeft wel een lange tijd stil gestaan voordat ik hem gekocht heb, maar ik heb de carurateur al na gekeken en deze is geheel niet vuil. Verder loopt ie stationair werkelijk fantastisch, echter tijdens het starten hoor ik t.p.v. de doosjes met zekeringen en dergelijke stroomschokken overslaan (lijkt wel kortsluiting ofzo). Heeft iemand een idee waarom mijn moter niet harder gaan dan circa 85 km/h, en wat die "kortsluiting" bij de zekeringen betekent?

Al vast bedankt voor de reacties!
 
Kunnen die geluiden niet gewoon van je startrelais komen?

Tik doet een relais altijd, tik tik niet ;)

Niet doortrekken in hoge toeren komt toch door je verbrandingsmengsel toevoer? Dus lucht en brandstof in goede verhouding. Bijvoorbeeld valse lucht is ook niet goed voor je tuf. (Willem zou zeggen, kijk naar de aansluitrubbers aan de onderkant op scheurtjes)

En anders is je ontsteking misschien gaar, ik weet het niet :P

Iemand MEER technische kennis?

@ jb37: geen goed idee 8-)
 
Vind je dat een garantie dan?
Een motor die werkelijk perfect stationair loopt maar slecht op hoge toeren loopt, durf ik gerust te garanderen dat het met synchroniseren niet over zal zijn. Ook je co verstellen zal niet helpen want die heeft geen enkele invloed op de hoge toerentallen.
 
Ik zeg iets stoms? Dat hoor ik graag hoor, ipv uitgelachen te worden.

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik weet niet of ze alle bouwjaren met 1 carb waren.
Deze hier was van 2001 meen ik:

SPECIFICATIONS

Motor: Air-cooled, four-stroke, parallel twin.
Capacity: 234cc.
Bore x stroke: 53x53mm.
Valvegear: SOHC with two overhead valves per cylinder.
Compression ratio: 9.2:1.
Power: 15.3kW @ 8000rpm.
Torque: 20Nm @ 6500rpm.
Induction: 1 x 26 mm Keihin CVK carburettor.
Ignition: Capacitor discharge (CDI).
Starting: Electric.
Clutch: Cable-operated, multi-plate wet clutch.
Transmission: Five-speed constant-mesh gearbox with chain final drive.
Suspension: 31mm conventional cartridge forks at front, twin hydraulic shock-absorbers (adjustable for preload) at rear.
Brakes: 240mm disc with twin-piston floating calliper at front, 130mm single-leading shoe drum at rear.
Tyres: Front: 90/100 - 18 tubeless. Rear: 120/90 - 16 tubeless.
Wheelbase: 1 425mm.
Seat height: 745mm.
Dry weight: 132kg.
Fuel capacity: 16 litres.
 
De 250 Nighthawk wordt volgens mij pas gefabriceerd vanaf 1989, en sindsdien zit er ook maar 1 carburateur op. (framenummer begint vanaf MC 24)
Een ander type van Honda, is wel de CB 250N (vanaf 1978), en die heeft volgens mij wel 2 carburateurs (maar over deze motor gaat het hier niet, als ik de openingspost begrijp)

[edit] Weet je overigens wel zeker dat je een kilometer teller hebt waar je op kijkt? Want als je 80 mijl/u rijdt, is dat ong. gelijk aan 130km/u. En dat is zo ongeveer de top van een CB 250.
 
Laatst bewerkt:
@ jb37: geen goed idee 8-)
Hoe bedoel je? "Lekkende" bougie-kabels en/of spoelen komen best wel es voor, vooral op oudere machines, en geven de meeste problemen op hogere toeren (en meestal nog veel meer als het nat weer is).
Als het nog een ouder type ontsteking is, kan het zijn dat de vervroeging blijft hangen (klinkt onwaarschijnlijk, maar ooit zelf meegemaakt): prima loop bij lagere toeren en vervolgens steeds minder vermogens opbouw...
Benzine-dop ontluchting kan ook verstopt zitten waardoor brandstof niet snel genoeg doorloopt onder hogere belasting.
Valse lucht kan ook maar geeft meestal niet zo perfecte stationair-loop als TS beschrijft.
 
Waarom? AU AU AU AU AU AU AU :+ :9

Maar je hebt gelijk, werkt wel overtuigend ;)

Laatst iemand die een bougiecap van een crosser wilde trekken om hem uit te schakelen (gebrek aan killswitch), het knetterde er goed van _O-

Maar goed, succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan