Probleempje met Suzuki vx 800 1994

Rudiv

Rookie
12 apr 2022
11
2
Beste ik onlangs een Suzuki vx 800 1994 gekocht (pracht machientje) nu is het zo dat ik hem met oude batterij heb laten rijden maar deze batterij moest vervangen worden.ik heb gisteren een nieuwe batterij gekocht die ik 4 uur heb laten rusten en dan in de motor geplaatst.
Nu was de motor aan het draaien plots begon er rook aan de min kabel te komen waardoor de motor stil viel en niks meer werkte.waardoor ik de batterij had ontkoppeld heb ik iets verkeerd gedaan of wat is stuk wie helpt me 🥲
 

Bijlagen

  • BF553F85-225C-4480-8C91-46858DFBFEF4.jpeg
    BF553F85-225C-4480-8C91-46858DFBFEF4.jpeg
    271,4 KB · Weergaven: 25
welkom op MF.

ik denk niet dat een nicotinepleister gaat werken om van het roken af te komen.

jouw omschrijving is echter wel heel summier.

er zijn een aantal accu's die qua afmetingen identiek zijn maar waarbij de polen omgedraaid zitten.
ik kan me niet voorstellen dat je de motor gestart krijgt met een verkeerd om aangesloten accu, maar voordat hier tig reacties komen met doormeten van spanningsregelaars zou ik dit eerst even uitsluiten.
 
Als ik het goed begrijp heb je de accu's gewisseld met draaiende motor?
Kijk sowieso eerst eens of alle zekeringen nog goed zijn (ook de hoofdzekering).
Zijn de kabels van en naar de accu beschadigd?
 
Als ik het goed begrijp heb je de accu's gewisseld met draaiende motor?
Kijk sowieso eerst eens of alle zekeringen nog goed zijn (ook de hoofdzekering).
Zijn de kabels van en naar de accu beschadigd?
Omdat de oude batterij kapot was heb ik een nieuwe gekocht en niet met draaiende motor verwisseld
 
Oplossing
Zeker dat de Plus & Min kabels op de juiste polen zitten... 🙄 ❓ Juiste specificatie accu ❓ Iets is er mis gegaan 😑.
Check ook al je zekeringen maar even om mee te beginnen, en of je geen gesmolten kabels hebt.
 
Massa controleren. Ik neem aan dat de min draad van je accu ergens aan te frame geschroefd is. Bij het wisselen van de accu zou de dikke min draad daar mogelijk los gaan zitten. Het kan dan dat de retourstroom een andere weg zoekt door dunne draden bijvoorbeeld. Als die parallel lopen met de min van het frame. Uiteraard ook zekeringen testen.
 
Zeker dat de Plus & Min kabels op de juiste polen zitten... 🙄 ❓ Juiste specificatie accu ❓ Iets is er mis gegaan 😑.
Check ook al je zekeringen maar even om mee te beginnen, en of je geen gesmolten kabels hebt.
Massa controleren. Ik neem aan dat de min draad van je accu ergens aan te frame geschroefd is. Bij het wisselen van de accu zou de dikke min draad daar mogelijk los gaan zitten. Het kan dan dat de retourstroom een andere weg zoekt door dunne draden bijvoorbeeld. Als die parallel lopen met de min van het frame. Uiteraard ook zekeringen testen.
Ik ga dit zeker doen wat je aanraad alvast 🙏
 
Beste ik onlangs een Suzuki vx 800 1994 gekocht (pracht machientje) nu is het zo dat ik hem met oude batterij heb laten rijden maar deze batterij moest vervangen worden.ik heb gisteren een nieuwe batterij gekocht die ik 4 uur heb laten rusten en dan in de motor geplaatst.
Nu was de motor aan het draaien plots begon er rook aan de min kabel te komen waardoor de motor stil viel en niks meer werkte.waardoor ik de batterij had ontkoppeld heb ik iets verkeerd gedaan of wat is stuk wie helpt me 🥲
Allemaal een dikke mercie bij het raad geven het probleem is opgelost.het was de massakabel die tegen de frame zat dank u
 
Terug
Bovenaan Onderaan