Probleempje nieuwe pc

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
We hebben thuis dus een nieuwe pc alleen draaien spellen niet goed. Krijg wel geluid maar mijn LCD scherm geeft een melding OUT OFF RANGE. Er zit een videokaar geforce 2 in ofzo.
Iemand enig idee?
 
goed opletten welke resolutie je hebt draaien en welke je lcd aankan.Hoewel lcd lekker plat zijn en er fraai uit zien , zijn resolutie veranderingen niet echt goed voor zo\'n ding.Reden ook dat ik dus een crt monitor heb gekocht , speel veel superbike 2001 :}
Zorg dus dat je bureaublad de juiste resolutie draait en je spellen ook.
(Buiten spelen blijft toch veel leuker )
Veel succes
 
goed opletten welke resolutie je hebt draaien en welke je lcd aankan.Hoewel lcd lekker plat zijn en er fraai uit zien , zijn resolutie veranderingen niet echt goed voor zo\'n ding.Reden ook dat ik dus een crt monitor heb gekocht , speel veel superbike 2001 :}
Zorg dus dat je bureaublad de juiste resolutie draait en je spellen ook.
(Buiten spelen blijft toch veel leuker )
Veel succes
:^

Denk ook om je refreshrate, dattie niet hoger staat dan 60 Hz.
 
goed opletten welke resolutie je hebt draaien en welke je lcd aankan.Hoewel lcd lekker plat zijn en er fraai uit zien , zijn resolutie veranderingen niet echt goed voor zo\'n ding.Reden ook dat ik dus een crt monitor heb gekocht , speel veel superbike 2001 :}
Zorg dus dat je bureaublad de juiste resolutie draait en je spellen ook.
(Buiten spelen blijft toch veel leuker )
Veel succes

Welk OS draai jij??? :?
 
Hangt van je OS af , meestal:
start>instellingen> configuratie scherm>beeldscherm , dan instellingen. Ik draai zelf ME
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem onder adapter aangepast naar 60 hz en niets. Toen heb ik hem op standaard of iets dergelijks gezet en nu draait het wel alleen loopt het beeld te veel door naar beneden?
Het beeld loopt dus door tot buiten mijn scherm.
Ik zie in ieder geval wel al iets :) .
 
Heb je een 15 inch TFT?

Die zijn vrijwel altijd voor een resolutie van 1024x768 gemaakt, dus in spellen geen hogere resolutie selecteren dan deze!!
 
heb ook een lcd scherm nergens problemen mee....

echter er zijn sommige lcd schermen waarbij je op een knop moet drukken voordat een resolutie veranderd (doorgevoerd word)

je kunt het beste een scherm kopen waarbij de resolutie automatisch aangepast word anders moet je telkens bij spellen op zo\'n knop rammen

welk merkt scherm heb je ????

tip... let goed op met kopen lcd schermen bijv kijkhoek / max. resolutie / dvi ..enz...

koop een Philips 150P ben er echt zeer tevreden over (ook met spellen)
... en koop er dan gelijk een videokaart met DVI uitgang (mooier beeld ivm digitaal)
 
Ik heb hem onder adapter aangepast naar 60 hz en niets. Toen heb ik hem op standaard of iets dergelijks gezet en nu draait het wel alleen loopt het beeld te veel door naar beneden?
Het beeld loopt dus door tot buiten mijn scherm.
Ik zie in ieder geval wel al iets :) .
adapter is je videokaart , dus als die op standaard of optimaal staat is dat wel goed
je \"scherm\" verplaatsen heb je knopjes voor , zitten op je monitor ;)
En zeker weten dat je het goede scherm hebt geistalleerd , dus met de bijbehorend diskette. })
 
xiphias: scherm hoef je helemaal niet te installeren met bijhorende diskette.
Werkt net zo goed met settings van een ander scherm dat standaard in windows inzit.
 
15 inch Hansol scherm. Beeldscherm is gewoon met de bijbehorende diskette geinstalleerd. Zou het niet kunnen komen door de videokaart?
boven en zijgrenzen in het spel staan goed alleen onder niet en hij stelt de resolutie zelf automatisch bij.
 
xiphias: scherm hoef je helemaal niet te installeren met bijhorende diskette.
Werkt net zo goed met settings van een ander scherm dat standaard in windows inzit.
windows heeft de neiging je een compleet verkeerd scherm voor te schotelen.
Als je boven en zijkant goed zijn , is je scherm verticaal te groot.Dus smaller maken in de hoogte , beetje verplaatsen en het zit in het midden ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is leuk maar mijn bureaublad staat wel gewoon goed.
ah begrijp het al , ik heb hetzelfde probleem , maar dan staat ie te ver naar rechts.Ene spel wel , andere niet.Hoort goed te zijn als je dezelfde resolutie op je beeldscherm hebt als in het spel , maar dat werkt bij mij ook niet altijd even lekker. |(
 
Zou het niet kunnen komen door de videokaart?
Tsja, de Nvidia chipset staan berucht om hun \'mindere\' beeldkwaliteits, slechte filters enzo. Misschien dat hij daardoor een beetje out of sync is ofzo.

Voor beeldkwaliteit moet je een ATi Radeon of een Matrox G550 ofzo kopen :)

Verder snap ik niet waarom je LCD scherm niet goed centreert. Wordt automatisch gedaan toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan