Probleempje RS250

Nasic

Die hard MF'er
17 jun 2002
383
0
Lichtenvoorde
sinds afgelopen vrijdag mijn rs250 rijklaar/straatwaardig :) . maar nu staan me een paar dingetjes niet aan. misschien dat jullie wat weten, om het op te lossen? ik kom er iig direct niet uit. naja, ik brand wel los :p :

tussen ongeveer 6000 en 8000 toeren, begint het motorverloop iets te 'hobbelen'

nu ben ik er al achter, dat als ik het gas iets meer dichthoud, dat het dan een stuk beter gaat. een te arm mengsel zou je dan zeggen. hoe pas ik dit het makkelijkst aan? gasnaalden wat hoger zetten? en hoe gaat het dan met de mengselverhouding in de powerband?

nog een probleem: ik word knettergek van die powervalves. de kabels moeten ongeveer 0,8-1,2mm speling hebben. dat heb ik perfect in orde.

maar dan. motor op contact, grijze draad tegen de minpool aan, en contact weer af, zodat de valves volledig open staan. nu moet je schijven gelijk zetten met strepen ten opzichte van de grondplaat. nu heb je 2 strepen per powervalve. ik heb de linkse genomen bij beide cilinders. maar gevoelsmatig ben ik qua vermogen achteruit gegaan, ten opzichte van hoe ie onafgesteld was. doe ik nu iets verkeerd? of hoe kan ik die dingen beter afstellen? ik ben namelijk de engelstalige/af en toe onduidelijke werkplaatshandboek helemaal beu.

hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen?
 
ik weet het ook niet precies, maar als je hem dan eens gelijk zet op de tweede streep, misschien dat hij dan beter loopt

succes in ieder geval, want de powervalve materie is ook nog een beetje nieuw voor mij


zover ben ik..... ik vind het alleen nogal vrij 'ruw' afstellen, met ongeveer 15mm tussen de pulley en grondplaat. ik heb de kabels nu op de juiste voorspeling, en volgens mij ook op de juiste afstelling qua streepjes.

alleen die 6000-8000tpm is me een raadsel..... carbs, powervalves, of wat anders?

oh hee, hartstikke gek, ik zie dat je uit haaksbergen komt...... keer een stukje rijden? kan ik meteen zien of ik echt vermogen mis :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan