Probleempje supermagna

Cavalcade

MF'er
4 dec 2006
63
0
Berlaar
Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een supermagna. Vorige week tijdens een ritje viel hij regelmatig stil op stationair en hield hij in tijdens het optrekken. Eerst inhouden dan weer full-power en zo verder. Het stilvallen op stationair gebeurt plots en niet met een gepruttel op voorhand. Ook knalt hij veel in de uitlaten en zoals ik precies kan horen ook in de uitlaatbochten ongeveer (kan gehoorsbedrog zijn ook!!). Werken tot hier toe uitgevoerd. Bougies nagekeken, andere luchtfilter gestoken (was wel nodig). Carb cleaner erin. Maar alles blijft hetzelfde. Ik heb nu de carburators eraf gehaald en ga ze morgen reinigen (wat reinigen jullie allemaal ???). Zijn er nog suggesties nu hij toch open ligt? En dan nog een ander vraagje . Je hebt twee gaskabels op de moto, maar ik merkte bij het uiteenhalen dat er maar 1 kabel inzat. Even een verklaring waarom er 2 kabel inzitten aub. En kan daar mijn probleem ook liggen? In ieder geval al bedankt voor de antwoorden.
gtrz
 
Zitten je accu kabels wel goed vast? Zoiets kan ook dat soort problemen geven.
Als je zelf de carburateurs wil gaan reinigen; haal alles er uit wat er uit kan: Sproeiers, gasbuizen, co-schroeven, gasschuiven etc. Maak alles goed schoon en blaas alle kanaaltjes goed door en check of alles ook echt open is. Na monteren co en synchronisatie afstellen. De tweede gaskabel is de retourkabel; de terugtrekkabel. Deze is nodig om te voorkomen dat je schuiven open kunnen blijven staan bij volgas.
 
Laatst bewerkt:
Mijn accukabels ziojn ok (nog eens extra nagezien). Carb gereinigd maar nog niet terug gemonteerd. Zijn er nog die die mijn probleem kunnen veroorzaken. Nu dat hij nog openlicht is het gemakkelijker om ineens alles na te kijken.
grtz
 
bougies nagekeken???
gewoon vervangen.. dan weet je zeker dat je dat in ieder geval uitsluit.
Die dingen kosten 4 euro per stuk.. dus daar kan je je haast geen buil mee vallen toch?

Verder kan het heel goed vervuiling zijn van de carburateurs..
 
Terug
Bovenaan Onderaan