Probleempjes met koppeling

Reload

MF'er
23 jul 2005
195
0
Belgie
Ik heb gisteren een kort tesst ritje gedaan met de Sportster maar ondervindt een probleem met men kopeling! Als ik naar 1ste ga hoor ik die klik niet en blijft de pedaal beneden hangen, ik kan dan naar 2de gaan met als gevolg dat de pedaal boven blijft hangen! Om naar 3de tegaan moet ik de pedaal ff naar benden duwen en kan dan naar derde schakelen! Om terug te schakelen de zelfde elende!! Iemand die hulp kan bieden? Denk er wel ff aan dat ik weining van de techniek versta!!!

bikex1.jpg
:W
 
Of het veertje in het blok is verot/geknapt , of ik zou het asje waar je schakelpedaal omheen draait even goed in het vet zetten (lees smeren)
 
kan ook zijn dat de nippel van het palletje in het blok doorgeschuurd is.De zwenkhaspel krijgt dan niet genoeg smering waardoor de schakelvork klem komt te zitten tussen centreerring en countershaftspietje.Je kunt de zwenkhaspel uithonen maar dat gaat alleen als de hoofdas twee uitgebalanceerde kogellagers heeft.
 
als je "weinig van techniek verstaat" breng hem dan ff weg want dit is een rotklusje..

@murph, zit je nou alweer te blowen ?
 
by my was hij volgens mij vastgevroren of geroest.
na een tijdje zo rond rijden deed ie het weer normaal
nu ook nog (de motor dan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan