Probleempjes met rs125

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.453
145
Heej,

laatst ging ik een rondje maken met mijn rs, alleen het viel mij op dat hij niet erg soepel reed. Ik liet hem eerst voor een paar minuten op choke staan en daarna ging ik 10minuten rustig warm rijden. Het viel me ook op dat m'n motor bijna afsloeg als ik m'n choke eraf haalde. Onder het rijden merkte ik dat als ik een constante snelheid wilde aanhouden, dat hij dan begint te stotteren en het lijkt ook wel of ik een soort geratel/getikker hoor. Als ik ietsjes gas bij geef is dat over en rijdt hij lekker. Als ik volgas geef dan trekt die gewoon lekker op en verder niks aan de hand.

Het probleem dat hij uitvalt bij het starten zonder choke is denk ik dat hij te weinig benzine krijgt, maar het rare is dat als hem warmgereden heb en stilsta bij de stoplicht en na een paar minuten wil wegrijden, dat hij dan eerst even sputtert en wat rookt, en dan pas vooruit gaat. Dat wijst er volgens mij weer op dat hij teveel smering/benzine krijgt.

Verder heb ik nog steeds last van een geratel uit het blok als hij in z'n vrij staat. ALs ik mijn koppeling indruk is het geratel weg. Als hij in zijn 1 staat en mijn koppeling indruk, dan hoor ik het weer.

Weet iemand wat ik aan deze problemen kan doen ? Ik zit er zelf aan te denken om hem eens uit elkaar te trekken, maar als er een andere mogelijkheid is zonder dat alles uit elkaar moet, dan doe ik dat liever :)
 
Staat toch niet lekker afgesteld , als je een constante snelheid rijd en hij begint te stotteren , trek je choke er eens ietsjes bij , loopt tie dan goed dan staat hij te arm , gaat de motor nog meer smoren dan staat deze te rijk.

 
Tweetakt.

Ik denk dat de keerring op de krukas wijlen kan zijn; sommigen verslijten die in geen leven, heeft alles te maken met (kalm) warmRIJDEN (niet stationair) en eenmaal warm, vooral LANGE ritten maken en goed blazen.

Die ring is van half-hard materiaal met groot zelf-(her)-zettend vermogen; bij vroege symptomen soms nog te redden door meteen over te gaan op de juiste rijstijl.

Wat er nu WAARSCHIJNLIJK aan de hand is kenmerkt zich door ontwijkend vers gas langs de krukas en aanzuiging van valse lucht zowel als olie uit de tandwielenbak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan