problem bike cb500f

12 mrt 2004
63
0
ik heb sinds kort een cb500f ohc k1, en die begint nu een beetje vorm aan te nemen.. al veel dingen gemaakt en vervangen etc..

motorisch is de motor door de vorige eigenaar gereviseerd en heeft er zelf eigenlijk nooit meer mee gereden, ik heb er nu 300kms mee gemaakt..

nu doet zich een heel irritant probleem voor:

als ie koud is doet hij het prima.. op alle toerengebieden..
maar als ie warm word stottert de motor bij het wegrijden, dus bij belasting in lage toeren.
stationair loopt hij (koud of warm maakt niet uit) goed
verder komt er uit de ontluchtingsslang van de kop als ie warm is flufjes rook die naar benzine ruiken??

de motor presteert verder tijdens het rijden goed, rijdt en trekt goed..

ik weet het niet meer... wat hebben jullie zo in gedachten?
 
dus dat ie minder benzine krijgt bij gas geven, omdat als ie warm is heeft ie minder nodig??? is dat de redenering?

en de flufjes uit de onluchting is dat normaal of komt dat ook door een misschien wel bekend probleem?
 
correct geredeneerd

die ontluchting zou ik me niet druk om maken
zolang er geen olie uit komt is het wel oké
 
ik heb de naaldjes laten zakken, ze zaten op de middelste en nu eentje hoger.. die clipjes.. zou het kunnen komen doordat ik van een lelijke gebeunde 4-1 met cb350 bochten naar een marshall uitlaat ben gegaan? dus eigenlijk naar grotere bochten.. heeft ie dan minder benzine nodig???

hij rijdt nu al beter, misschien helpt een nieuw luchtfilter ook nog wel wat.. dan krijgt ie ook weer wat meer lucht..

thanx voor de tip
 
ik heb net nog even een ritje gemaakt, maar begint als ie warm is toch weer te stotteren bij het optrekken helaas, misschien wel iets minder maar nog steeds irritant..

damp uit de carterontluchting lijkt meer te worden..
kan deze damp ook komen door een slechte afstelling van het een of ander...
ik dacht zelf als er een klep te strak staat komt er druk op de seal en kan het mengsel in de kleppendeksel komen?? ik ga het op mijn gemak maar is even nalopen.. suggesties zijn welkom
 
Terug
Bovenaan Onderaan