problematisch weggedrag

Chevy454

MF veteraan
6 jul 2002
2.814
1
België
Ik heb afgelopen weekend een KLR650 gekocht maar deze heeft een klein probleem. Hij heeft een wegligging zoals een slang. Hij slingert dus over de weg. Ik weet dat de ketting vervangen moet worden (gebeurd nu vrijdag) en dat het stuur niet geheel recht is, de ophanging is niet meer geheel recht (de veerpoten wel)

Zou het probleem veroorzaakt worden door het scheve stuur waardoor ik slinger of door de ketting die soms slipt. Ik voel em van achteren slingeren. Ik kan ook niet met 1 hand rijden waarschijnlijk door het scheve stuur. De voorophanging van het stuur wordt binnenkort gerepareerd (wat is een gare KLR600 soms handig :) )
 
Nou... dat klinkt wel als een probleem fiets...

Wordt het erger naarmate je harder gaat rijden en gaat het uiteindelijk over in trillen??

Hoe is het met de lagering van je wielen??
Zit er geen slag in je velg??
Zijn de glijbussen uit je achterbrug misschien versleten??
Is het frame/balhoofd misschien ook nog krom??
Zit er speling in het balhoofd??
Is het balhoofd misschien ovaal geworden??

;( ;( ;(
Geen proefritje gemaakt soms??
 
Nou... dat klinkt wel als een probleem fiets...

Wordt het erger naarmate je harder gaat rijden en gaat het uiteindelijk over in trillen??

Hoe is het met de lagering van je wielen??
Zit er geen slag in je velg??
Zijn de glijbussen uit je achterbrug misschien versleten??
Is het frame/balhoofd misschien ook nog krom??
Zit er speling in het balhoofd??
Is het balhoofd misschien ovaal geworden??

;( ;( ;(
Geen proefritje gemaakt soms??

een kort proefritje in de stad. Maar daar kan je niet gas geven, vooral in Brussel niet. Daar viel me niks op.

Vrijdag heb ik een andere ketting dus hopenlijk is dan het probleem opgelost. Misschien kunnen inderdaad de lagers of de glijbussen wel versleten zijn.

Het balhoofd enzo zal ik nog wel controleren :)

De motor was motorisch onbeschadigd dus ik denk niet dat hij gevallen is en een frame kan wel een klap verdragen :)
 
Met de problemen die jij schetst zou het kunnen dat ie 1 kant op trekt... Bijv als je je stuur los laat dat ie naar links loopt...

Maar vanzelf gaan slingeren lijkt me wat anders.
 
Met de problemen die jij schetst zou het kunnen dat ie 1 kant op trekt... Bijv als je je stuur los laat dat ie naar links loopt...

Maar vanzelf gaan slingeren lijkt me wat anders.

Woensdag of vrijdag krijg ik de ketting en donderdag of zaterdag monteer ik em en dan zal ik wel merken of zijn weggedrag verbetert. Dan kan ik meteen ff de lagers nakijken.
 
een kort proefritje in de stad. Maar daar kan je niet gas geven, vooral in Brussel niet. Daar viel me niks op.

Vrijdag heb ik een andere ketting dus hopenlijk is dan het probleem opgelost. Misschien kunnen inderdaad de lagers of de glijbussen wel versleten zijn.

Het balhoofd enzo zal ik nog wel controleren :)

De motor was motorisch onbeschadigd dus ik denk niet dat hij gevallen is en een frame kan wel een klap verdragen :)
Dus je koopt een motor zonder goede proefrit?
Jij bent, hoop ik, toch geen Belg? :+
 
eehhh...zit er lucht in je banden... :P

mijn moeder wil wel eens uren op elke knop van de videorecorder drukken zonder te kijken of de stekker er wel inzit.. |(
Sadist!!!
En jij zit uren te kijken naar je moeder die de knop zit in te drukken en je zegt het niet eens :? ;)
ohohoh :P

Ontopic :z zijn de banden nog in goede staat?Als die wat ouder zijn , verkeerd afgesleten enzo , kan het volgens mij ook daardoor komen.
Is het bij elke snelheid?
 
ja, het is vrijdag maar ik heb de ketting nog steeds niet binnen :(

Maar toch ff aan de achterbrug gewerkt/gecontroleerd.
Geen spelling op de achterbrug en de lagers (brug en wiel)
Wel stond het achterwiel scheef gemonteerd en was de ketting zeer droog.
Alles opnieuw ingevet en het wiel correct opgehangen.
Hij trilt en slingert nu dus niet meer en ik kan nu ook met 1 hand rijden.

Nu nog mijn stuur rechtzetten en dan kan ik gaan :]

Maar nu ff een andere vraag. Zit de bovenste kroonplaat vast met een conische zitting of met spiebanen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan