Problemen bij regen in de lage toeren..!!

Aze

MF veteraan
25 mrt 2007
1.800
49
Leeuwarden
Als het regent dan krijgt mijn Intruder VS (1992) problemen in de lage toerentallen. Ze begint dan wat te stotteren c.q. in te houden. Doet me denken aan het doorslaan van bobinekabels van een auto. Dit doet ze, zoals gezegd, alleen bij regen en in de lage toeren. Zeg maar stationair of als ik langzaam rijd c.q. optrek. Dacht zelf aan de bougiekabels maar heb die vervangen zonder enige verbetering. Het waterafvoer gaatje bij de bougie zit ook niet dicht, dus ook de bougiegaten lopen niet vol.

Iemand hier ervaring mee..??

Al vast bedankt.
 
Misschien worden je bougies nat? Of hij hapt naar lucht?
De afvoer van de gaten is open en de doppen zijn vernieuwd.. wat kan ik daar nog verder aan doen, hoe kan ik dat controleren..?? En hoe bedoel je hij hapt naar lucht..??

de bekende plekken al bespoten met snelstart?
En welke plekken zijn dat.. :o en waarom met snelstart..?? is toch licht ontvlambaar.. :X
 
Laatst bewerkt:
Als het regent dan krijgt mijn Intruder VS (1992) problemen in de lage toerentallen. Ze begint dan wat te stotteren c.q. in te houden. Doet me denken aan het doorslaan van bobinekabels van een auto. Dit doet ze, zoals gezegd, alleen bij regen en in de lage toeren. Zeg maar stationair of als ik langzaam rijd c.q. optrek. Dacht zelf aan de bougiekabels maar heb die vervangen zonder enige verbetering. Het waterafvoer gaatje bij de bougie zit ook niet dicht, dus ook de bougiegaten lopen niet vol.

Iemand hier ervaring mee..??

Al vast bedankt.
Heb je het originele luchtfilter?
 
Neem aan dat het tegen vocht isoleert, maar kan daar niet veel over vinden. Ja dat het vochtwerend is, maar dat is WD40 ook. ;)

Bedoel te zeggen is het hier specifiek voor gemaakt..??
 
Laatst bewerkt:
Joost heeft misschien wel gelijk, scherp.

Dit is wellicht niet helemaal wat ik bedoelde.
Ik herinner mij een spuitbus waar ''D2 snelstart'' op stond.
Maar dat is al zo oud dat ik er niets meer over kan vinden.

het moet idd waterafstotend zijn (uiteraard).
maar hoe zit dat met de geleidende eigenschappen? zou WD40 geschikt zijn :?
 
Laatst bewerkt:
WD40 blijft zo ie zo niet lang zitten, vraag is dan of er ander spul (naast siliconenspray) te krijgen is wat er speciaal voor gemaakt is.

Los daarvan zou ik toch graag de oorzaak willen vinden en aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan