Problemen CB400f

19 feb 2008
14
0
Barneveld
Ik heb een probleem met een CB400 uit '77. Ik rijd nog niet zo lang motor en mede daarom heb ik te weinig ervaring om symptonen te herkennen en te weten waar ik het moet zoeken. Zo ineens liep de motor een beetje rauw en wanneer ik bij pak 'm beet 6000 toeren kom doet de motor niets meer. Hij verliest al zijn kracht op dat moment en er vind bijna geen ontploffing in een cilinder meer plaats. Het is ook niet mogelijk om hem er 'doorheen te trekken'. Ik weet niet goed in welke hoek ik het moet zoeken: bij brandstof of electra. Zelf heb ik het vermoeden dat het iets met de electriciteit zou kunnen zijn, maar misschien zit ik helemaal verkeerd. Nou heb ik een poosje terug kortsluiting in de motor gehad en toen knapte telkens de 2e zekering van onder. Dit is toen verholpen(zat in het startknopje) en heb al zeker 2000 km nergens meer last van gehad. Maar van de week is die 2e zekering van onderen zo heet geworden dat het metaal aan de zijkant helemaal leeg/weg is gelopen en het draadje binnenin was nog heel.

Ik begrijp dat je zoiets moet zien/ervaren om het probleem aan te kunnen wijzen, maar misschien hebben jullie tips. Hij is overigens niet constant met dit probleem, maar het wordt wel steeds erger.

Weet iemand bijvoorbeeld wat er allemaal op die zekering zit? (of kom ik zo niet dichter bij mijn probleem?)
Of heeft iemand tips om bepaalde dingen uit te sluiten? Ook daar zou ik al erg blij mee zijn.

Maar misschien zit het 'm wel in de brandstof, ik weet het niet! Alvast veel dank voor de reacties.
 
[ Nou heb ik een poosje terug kortsluiting in de motor gehad en toen knapte telkens de 2e zekering van onder. Dit is toen verholpen(zat in het startknopje) en heb al zeker 2000 km nergens meer last van gehad. Maar van de week is die 2e zekering van onderen zo heet geworden dat het metaal aan de zijkant helemaal leeg/weg is gelopen en het draadje binnenin was nog heel.


Heb je de zekering wel vervangen voor eentje met de zelfde Amperage? Als je er een te zware ingedaan hebt kan dit dus gebeuren.

suc6
 
[ Nou heb ik een poosje terug kortsluiting in de motor gehad en toen knapte telkens de 2e zekering van onder. Dit is toen verholpen(zat in het startknopje) en heb al zeker 2000 km nergens meer last van gehad. Maar van de week is die 2e zekering van onderen zo heet geworden dat het metaal aan de zijkant helemaal leeg/weg is gelopen en het draadje binnenin was nog heel.


Heb je de zekering wel vervangen voor eentje met de zelfde Amperage? Als je er een te zware ingedaan hebt kan dit dus gebeuren.

suc6

Bleek dus dat er een zekering in zat van 35A in plaats van 15A. Ik heb na het vervangen van die hele schakelunit de juiste zekering er in gezet en nooit meer ergens last van gehad. Tot nu dan :(
 
Kijk je tankfilter na misschien zit deze wel bijna dicht , als je dan vermogen vraagt dan kan deze de benzine daarvoor niet leveren en doet de motor niets dan stotterig rijden.

Filter bevind zich in de tank aan je benzine kraan.
 
Laatst bewerkt:
De contactpunten zijn vrij nieuw en zien er goed uit. Heb voor de zekerheid met een schuurpapiertje het eventuele vuil proberen te verwijderen. Ook even laten lopen om te kijken of ik daar al vonkjes vanaf zag vliegen, maar ook dat niet. Eerst maar eens uitvogelen hoe ik die bobine door kan meten, maar ik zag dat daar al een topic over gaat dus eerst dat maar eens doorlezen.
 
Bij puntjes-onsteking zit ook altijd een condensatortje; dat gaat een keer kapot met soms zeer trage aanloop-verschijnselen en niet altijd eendere symptomen.

Stop nooit ergens een te zware zekering in want de bedoeling is dat-ie bij circuitfouten kapot springt inplaats van iets anders duurders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan