Problemen CBR 600F PC34 na slootrit

madmax7

Rookie
11 feb 2008
5
0
Gouda
Eindelijk zover om de motor weer te starten na een ritje in de sloot krijg ik hem even gestart en daarna met geen mogelijkheid meer. Na een dag of zo start ie weer maar naar een paar teller gaat ie weer uit. Heb al een andere set Carburateurs erop zitten maar het probleem blijft bestaan. Ik heb de motor helemaal uit elkaar gehad alles is schoon maar kan het nbiet vinden. Overigens zit er nu een brandstoppomp op van eencbr 900 maar dat mag volgens mij geen verschil opleveren heeft iemand nog een idee. gr. Frank
 
je kunt de pomp even om zeilen door de benzine toevoer rechtstreeks op de carbs aan te sluiten. En dan nog eens proberen. de punten van de benzinepomp kunnen brak wezen.
 
Ta weer even aan de bak geweest tevergeefs, heb de pomp omzeilt, maar helaas dit werke ook niet. Ik heb toen de bougie's eruit gehaald en gecontroleerd, allemaal vonken ze maar het lijkt erop dat ze iederkeer te nat worden en niet aanwillen slaan. Als ik de motor probeer te starten zie je gewoon de benzine de carburateur ingaan en lijkt zo het blok in te lopen heeft iemand nog een suggestie???
 
Luchtfilter?
Vlotternaaldjes?

"Overloop" (=vlotterkamers-ventilatie) moet volkomen vrij ademend open zijn tussen omgevingslucht en het binnenste van iedere vlotterkamer, anders houdt een lucht/damp-belletje de vlotter iets omlaaggedrukt en verzuipt de boel.

Check ook niveau/geur van de olie, er kan benzine in zitten, slecht.
 
Laatst bewerkt:
Als je toch al wanhopig bent kan je voordat die na een paar tellen gaat uitvallen een pufje remmenreiniger in het luchtkanaal spuiten. Wel even het luchtfilter verwijderen. :)
Wellicht blijft die dan wat langer en definitief lopen.

In het verleden zo een motor wel vier keer moeten 'doorstarten'.
Ieder dipje een stootje gegeven en bleef uiteindelijk definitief lopen.
Geen nadelen van kunnen vinden. (die kent iedere 'internet ervaringsdeskundige' wel :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan