Problemen door luchtfilter?

bjlevi

Die hard MF'er
29 jun 2007
319
0
Barneveld
Ik heb een probleempje:
Laatst heb ik mijn kleppen gesteld, benzine filter vervangen, bougies vervangen, luchtfilter vervangen en carbs laten synchroniseren.
Maar na deze operatie kom ik niet meer voorbij de 6.000 toeren. Eergisteren heb ik het luchtfilter verwijderd en de motor getest(twee keer zelfs). Toen werkte alles prima. Maar vandaag heb ik het luchtfilter weer terug geplaatst en nu heb ik weer hetzelfde probleem: Ik kom niet voorbij de 6.000 toeren.

Hoe komt dit ???

Mijn motor: Kawasaki ZZR600-E (uit de VS)

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Ik heb het oude filter nog maar ik zie geen verschil. Heb het oude filter net even schoongemaakt (en ook meteen beschadigd), en er kwam veel vuil uit.
De motor heeft ipv 2 originele dempers 2 laser dempers.

Nee, geen poetsdoeken achter gelaten. Maar het huis was wel gemonteerd. alleen het filter zelf niet.
 
Maar met mijn oude schoongemaakte filter gaat het wel goed. En zonder filter ook. Gaat alleen fout met nieuwe filter. Denk dat ie minder lucht door laat.

Kan ik dat zelf een beetje afstellen?
 
als het met het oude filter wel goed gaat en met de nieuwe niet zou ik toch wel aan het nieuwe luchtfilter twijfelen.
het hoort namelijk andersom te zijn, met de oude niet goed lopen en met de nieuwe moet tie weer goed lopen.
check of de carburateur setting nog origineel is.
check ook of de filter origineel zijn.
 
Dan is je fiets dus aangepast voor de Europese markt, Denk dat je dan toch beter even de afstelling kunt laten controleren bij de motorzaak.
Door deze aanpassingen schijnen deze import fietsen toch behoorlijk gevoelig te zijn voor de juiste afstelling.
 
Ik heb het filter bij een motorzaak gekocht. Maar ik weet niet of het een origineel filter is of niet. Konden ze mij ook niet meer vertellen.

Het filter is van een soort schuim. 2 lagen; een zwarte laag en een gele laag met haartjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan