problemen elektronische ontsteking gl1000

hermansd

Rookie
8 mei 2008
1
0
balen
heb onlang een dyna s ontsteking op mijn gl 1000 gemonteerd. een goeie investering maar als ik even enkele minuten heb gereden krijg ik hem niet over de 3500 toeren. onder dit toerental blijft hij goed draaien en optrekken maar eenmaal aan de 3500 begint hij te stotteren.
normaal is alles goed aangesloten de bijgeleverde ballast is parallel aangesloten met de nieuwe. afstelling zou ook goed moeten zijn (met testlampje). voor de rest start hij prima, reageert goed en de eerste kilometers trekt ie nog goed door, maar dit duurt niet lang. het rare is dat hij in neutraal wel tot de 7000 toeren gaat zonder problemen.

wie kan mij hiermee helpen?

alvast bedankt
Dennis
 
Laatst bewerkt:
zit hij niet 180 gedraaid ofzo iets? (nu moet ik toegeven dat ik eerder aan een valse lucht probleem denk dan aan de ontsteking... alleen de ontsteking krijgt het toerental niet zover omhoog lijkt mij??)

Loop alle aansluitingen van het inlaat kanaal (vanaf de carb tot aan de uitlaat) even goed na...

Komt je gas goed terug?
geen knikjes in benzine leiding?

en anders wachten op de echte experts .. :)
 
heb onlang een dyna s ontsteking op mijn gl 1000 gemonteerd. een goeie investering maar als ik even enkele minuten heb gereden krijg ik hem niet over de 3500 toeren. onder dit toerental blijft hij goed draaien en optrekken maar eenmaal aan de 3500 begint hij te stotteren.
normaal is alles goed aangesloten de bijgeleverde ballast is parallel aangesloten met de nieuwe. afstelling zou ook goed moeten zijn (met testlampje). voor de rest start hij prima, reageert goed en de eerste kilometers trekt ie nog goed door, maar dit duurt niet lang. het rare is dat hij in neutraal wel tot de 7000 toeren gaat zonder problemen.

wie kan mij hiermee helpen?

alvast bedankt
Dennis

Heb zelf ook jaren met GL1000/K3 gereden met de zelfde ontsteking, haal eens een voor een de bougiedoppen eraf elke keer moet de motor ongeveer 80 rpm zakken, als hij bij een cilinder niet in toeren zakt weet je meteen welke de boosdoener is, suc6 ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan