Problemen Honda cb 550 four

Classic Bike

MF'er
29 okt 2010
55
4
Bij een langdurige restauratie van een Honda cb 550 four hebben de carburators +/- 2 jaar niet gebruikt geweest en werken niet meer naar behoren, ook na inwendig reinigen met carburator cleaner. Ik heb ze nog niet laten ultrasoon reinigen omdat ik nog een perfect werkend en gereinigd set carburators van een cb 500 four liggen heb. Ik heb de sproeiers uit de 550 carburators verbouwd naar de 500 carburators en ook de gasschuif naalden en de luchtregeling op de zelfde stand geplaatst. De vlotters heb ik niet verplaatst omdat die van een 500 en 550 hetzelfde zijn. De motorfiets zelf is op elk gebied hetzelfde gebleven. Het enige wat ik veranderd heb is een elektronische ontsteking geplaatst maar die werkt perfect. De motor rijd en draaid zeer mooi en goed en trekt op als een raket maar haalt geen snelheid. Ik haal er amper 110 km/uur uit. Ik weet dat ik er voorheen +/- 160 - 170 uithaalde. Ik heb al alles geprobeerd maar vind de oorzaak niet. Gasschuifnaalden op diverse standen gezet, lucht geregeld op verschillende standen, uitlaten nagekeken, doorstroming brandstofsysteem en carburators nagekeken, vlotter hoogte en afsluiting nagekeken, nieuwe bougies, kleppen staan goed geregeld. Ik weet echt niet meer wat het probleem zou kunnen zijn. Het carburator huis en de vlotters van een 500 en 550 zijn voor zover ik weet dezelfde en de elektronische ontsteking is nieuw en werkt perfect.
Wat kan het probleem zijn?
 
zijn die carburateurs van 550 en 500 hetzelfde, zodat bij gelijke sproeier bezetting etc alles inderdaad identiek is??
ooit lijkt het, maar is het niet...

als het een brandstof probleem is, lijkt het erop dat hij bij vollast en hogere toeren te weinig power (benzine) heeft --> de hoofdsproeiers laten niet genoeg door. Wellicht toch (weer) ergens iets verstopt geraakt?

maar het kunnen ook tal van andere dingen zijn, dat is zo lastig vast te stellen.
 
Hoe zit de vervroeging van die elektronische ontsteking? Is die helemaal elektronisch, of wordt de mechanische vervroeging gebruikt?
Vervroegt de ontsteking wel op de juiste manier?
 
Terug
Bovenaan Onderaan