Problemen Honda cbr 600 f uit 1996

Ebbe

Die hard MF'er
20 apr 2005
384
0
Zwolle
Gisteravond ben ik op de motor van mijn vriendin naar huis gerenden, om thuis wat onderhoud aan haar motor te doen. Je weet wel, beide bandjes vervangen, andere olie en filter, luchtfiltertje en alle vloeistoffen ververssen.

Onderweg naar huis merkte een ik een ratelend geluid, wat afhankelijk van het toerental sneller of langzamer ging ratelen. Eenmaal op snelheid, +/- 100 km/h, was het geluid door de wind niet meer te horen.

Mijn eerste gedachten gingen uit naar de kleppen die niet helemaal goed gesteld zouden zijn. De motor heeft nog maar 19.000 km gereden. Dit is in mijn ogen te vroeg om kleppen te moeten stellen. Of moet er bij dit type motor sneller kleppen worden gesteld?

Mijn vragen:
-Is het normaal dat een Honda cbr 600 uit 1996 zulke geluiden maakt ( heb namelijk geen ervaring met Honda, rij Kawasaki)
-Wat zijn de extra punten van aandacht bij dit type motor?
- Wat kan eventueel het proleem zijn?

Alvast bedankt.
 
- Is zo'n spanner het zwakke punt van de Honda?
- Is zo'n spanner zelf te vervangen?
- Als je het laat doet, wat kunnen de kosten zijn?
- Als je hetzelf doet, waarmee rekening houden?

Het zijn een boel vragen. Als mensen hier een antwoord op hebben zou ik zelf heel erg geholpen zijn.
 
- Is zo'n spanner het zwakke punt van de Honda?
- Is zo'n spanner zelf te vervangen?
- Als je het laat doet, wat kunnen de kosten zijn?
- Als je hetzelf doet, waarmee rekening houden?

Het zijn een boel vragen. Als mensen hier een antwoord op hebben zou ik zelf heel erg geholpen zijn.
- Ja, de spanner is een zwak punt.
- Ja, met een WPHB is het prima zelf te doen.
- Als je het laat doen, kost het iets van 90 euro ofzo voor de spanner (als ik me goed herinner) en nog één à twee uurtjes uurloon, gok ik.
- Als je het zelf doet, kost het je alleen de spanner. Gewoon goed de instructies in het WPHB volgen. Je hebt wel een speciaal stukje gereedschap nodig om 'm te grendelen. Dit is echter ook wel zelf te maken van een stukje plaatstaal.
 
- Ja, de spanner is een zwak punt.
- Ja, met een WPHB is het prima zelf te doen.
- Als je het laat doen, kost het iets van 90 euro ofzo voor de spanner (als ik me goed herinner) en nog één à twee uurtjes uurloon, gok ik.
- Als je het zelf doet, kost het je alleen de spanner. Gewoon goed de instructies in het WPHB volgen. Je hebt wel een speciaal stukje gereedschap nodig om 'm te grendelen. Dit is echter ook wel zelf te maken van een stukje plaatstaal.

Dat zit er in als je de nieuwe spanner koopt.
:Y
 
Heb een engels werkplaatshandboek weten te bemachtichen. Alleen weet iemand de engelse benaming voor nokkenaskettingspanner?

De bandjes en het overige onderhoud is inmiddels gedaan. Alleen dit probleem nog verhelpen.
 
Heb gister drie officiele Honda dealers in de buurt opgebeld. Alle drie beamen het zwakke punt van de nokkenaskettingspanner. Heb inmiddels een exemplaar met pakking opgehaald voor 75 euro. Nu ff een gaatje in mijn agenda vinden om het onderdeel te installeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan