Gisteravond ben ik op de motor van mijn vriendin naar huis gerenden, om thuis wat onderhoud aan haar motor te doen. Je weet wel, beide bandjes vervangen, andere olie en filter, luchtfiltertje en alle vloeistoffen ververssen.
Onderweg naar huis merkte een ik een ratelend geluid, wat afhankelijk van het toerental sneller of langzamer ging ratelen. Eenmaal op snelheid, +/- 100 km/h, was het geluid door de wind niet meer te horen.
Mijn eerste gedachten gingen uit naar de kleppen die niet helemaal goed gesteld zouden zijn. De motor heeft nog maar 19.000 km gereden. Dit is in mijn ogen te vroeg om kleppen te moeten stellen. Of moet er bij dit type motor sneller kleppen worden gesteld?
Mijn vragen:
-Is het normaal dat een Honda cbr 600 uit 1996 zulke geluiden maakt ( heb namelijk geen ervaring met Honda, rij Kawasaki)
-Wat zijn de extra punten van aandacht bij dit type motor?
- Wat kan eventueel het proleem zijn?
Alvast bedankt.
Onderweg naar huis merkte een ik een ratelend geluid, wat afhankelijk van het toerental sneller of langzamer ging ratelen. Eenmaal op snelheid, +/- 100 km/h, was het geluid door de wind niet meer te horen.
Mijn eerste gedachten gingen uit naar de kleppen die niet helemaal goed gesteld zouden zijn. De motor heeft nog maar 19.000 km gereden. Dit is in mijn ogen te vroeg om kleppen te moeten stellen. Of moet er bij dit type motor sneller kleppen worden gesteld?
Mijn vragen:
-Is het normaal dat een Honda cbr 600 uit 1996 zulke geluiden maakt ( heb namelijk geen ervaring met Honda, rij Kawasaki)
-Wat zijn de extra punten van aandacht bij dit type motor?
- Wat kan eventueel het proleem zijn?
Alvast bedankt.