Goededag ,
het leek me slim om hier toch even een topic te openen wie weet wat voor oplossingen ik aangereikt krijg.
het gaat om een Honda Nighthawk CB 650 sc (cardan uitvoering) Bouwjaar 1984 toelating in nederland 30-06-1984, als het goed is al het nieuwere model van wat ik nu op internet ben tegengekomen.
ik heb deze motor zo goed als mogelijk opgeknapt. Het motor blok ben ik eigelijk zo goed als afgebleven omdat mijn kennis daar nul is net zoals bij mijn vader.Wel hebben we de bobine er afgehaald en de caberateurs er afgehad en geheel gereinigd. Hij heeft ongeveer 2 jaar stil gestaan in een garage en had daardoor wel wat geoxideerde delen maar het meeste goed schoongekregen.
De achterbrug (waar de cardan door loopt) vervangen voor een nieuwe tweedehands, omdat de mijne op de dwars balk doorgeroest was. En ook een nieuwe tweedehands achtervelg omdat hier de kogellager was ingesleten.
Het volgende is er aan de hand
toen ik mijn hawk in mekaar had gezet heb ik hem naar de garage gebracht die hem vervolgens nogmaals na gekeken heeft en alles gechecked heeft. (kosten €300,- )
Toen heb ik hem uiterraard rustig getest. Eerst wat in bebouwdekom toen provinciaal en toen klein stukje snelweg, deed het prima. Toen ik hem even stationair draaiend neer zette om even te kijken of al me verlichting nog goed werkte was er nog niets aan de hand, (het achterlicht scheen wat te haperen) maar voor alsnog deed dat het prima. Toen ik weer rustig wou weg rijden gebeurde het, hij trok even op en daarna viel hij helemaal stil. Ik dacht nou misschien iets in de benzine toevoer maar helemaal niets.Of foute versnelling ofzo maar hij sloeg helemaal niet meer aan. Terug naar huis gelopen met de hawk. Toen maar weer terug gebracht naar de garage. Deze heeft uitvoerig getest en gaf mij als reden dat het waarschijnlijk in het blok zelf zit iets met een verschoven nokkenas maar dat was meer een gok,het kon ook goed mogelijk zijn dat er nog meer aan de hand zijn. Het vonk gedeelte schijnt naar behoren te werken. Alleen blijven de bougies ook helemaal droog. Nou hoorde ik van vrienden dat het misschien een vacuum probleem is.
Nou is mijn vraag kan iemand mij helpen om me een beetje in de goede richting te zetten of misschien is er iemand met een hawk die dit zelfde probleem heeft ervaren ?
De afdekkappen zijn er af en het deel onder de koplamp zit los omdat hij in deze staat terug kwam van de garage omdat ik zelf nog verder wou kijken...
Alvast bedankt,
Tim
het leek me slim om hier toch even een topic te openen wie weet wat voor oplossingen ik aangereikt krijg.
het gaat om een Honda Nighthawk CB 650 sc (cardan uitvoering) Bouwjaar 1984 toelating in nederland 30-06-1984, als het goed is al het nieuwere model van wat ik nu op internet ben tegengekomen.
ik heb deze motor zo goed als mogelijk opgeknapt. Het motor blok ben ik eigelijk zo goed als afgebleven omdat mijn kennis daar nul is net zoals bij mijn vader.Wel hebben we de bobine er afgehaald en de caberateurs er afgehad en geheel gereinigd. Hij heeft ongeveer 2 jaar stil gestaan in een garage en had daardoor wel wat geoxideerde delen maar het meeste goed schoongekregen.
De achterbrug (waar de cardan door loopt) vervangen voor een nieuwe tweedehands, omdat de mijne op de dwars balk doorgeroest was. En ook een nieuwe tweedehands achtervelg omdat hier de kogellager was ingesleten.
Het volgende is er aan de hand
toen ik mijn hawk in mekaar had gezet heb ik hem naar de garage gebracht die hem vervolgens nogmaals na gekeken heeft en alles gechecked heeft. (kosten €300,- )
Toen heb ik hem uiterraard rustig getest. Eerst wat in bebouwdekom toen provinciaal en toen klein stukje snelweg, deed het prima. Toen ik hem even stationair draaiend neer zette om even te kijken of al me verlichting nog goed werkte was er nog niets aan de hand, (het achterlicht scheen wat te haperen) maar voor alsnog deed dat het prima. Toen ik weer rustig wou weg rijden gebeurde het, hij trok even op en daarna viel hij helemaal stil. Ik dacht nou misschien iets in de benzine toevoer maar helemaal niets.Of foute versnelling ofzo maar hij sloeg helemaal niet meer aan. Terug naar huis gelopen met de hawk. Toen maar weer terug gebracht naar de garage. Deze heeft uitvoerig getest en gaf mij als reden dat het waarschijnlijk in het blok zelf zit iets met een verschoven nokkenas maar dat was meer een gok,het kon ook goed mogelijk zijn dat er nog meer aan de hand zijn. Het vonk gedeelte schijnt naar behoren te werken. Alleen blijven de bougies ook helemaal droog. Nou hoorde ik van vrienden dat het misschien een vacuum probleem is.
Nou is mijn vraag kan iemand mij helpen om me een beetje in de goede richting te zetten of misschien is er iemand met een hawk die dit zelfde probleem heeft ervaren ?
De afdekkappen zijn er af en het deel onder de koplamp zit los omdat hij in deze staat terug kwam van de garage omdat ik zelf nog verder wou kijken...
Alvast bedankt,
Tim
Laatst bewerkt: