Problemen in lage toeren.

te-meijer

Rookie
30 apr 2008
7
0
Hoi,

Sinds een maand of 2 ben ik de trotse bezitter van een GSXR 600 uit 1999. Een leuk ding om te zien en rijdt ook prima.. tenminste zolang ik rijd heb ik nergens last van. Bij het optrekken is dat wel anders. Tussen de 1000 en 2000 toeren zit een grote dip, vermogen verlies zegmaar.

Het is wat moeilijk uitleggen, maar zal t in stappen hieronder proberen:
- stationair loopt'ie top
- bij rustig optrekken 'sputteren' tussen 1000-2000 toeren
- 2000 toeren en hoger looptie prima

Een rare (?) bijkomstigheid:
- hij rijdt 1:12

Wat ik inmiddels al ondernomen heb:
- carbarateurcleaner in de benzine
- carbarateurs gedemonteerd en gecleand in een 'zuur goedje'
- bougies vervangen
- bobines (in bougiekap) doorgemeten, niks raars gemeten

Deze stappen hebben tot nu toe niet geholpen.

Bij het knutselen aan de bike ontdekte we wel dat de 2 van de 4 bougiekappen vrij los over de bougies schuiven.

Ik ben benieuwd of iemand me verder kan helpen met het zoeken naar een oplossing! Ik zou toch graag een keer vlekkeloos weg willen rijden met t stoplicht! ;)

Tnx..
 
Tot dat je zei dat hij 1:12 rijdt wilde ik opperen om je laagtoerige sproeier eens te bekijken. Die wil nog wel eens vervuild zijn waardoor in lage toeren slecht rijgedrag optreed en bij hogere toeren wanneer de andere sproeier wordt genomen het gedrag prima wordt.

Maar nu weet ik het niet.
 
Hoeveel kilometer heeft de motor gelopen?
Ik heb ook een 600 Srad gehad en ik had denk destijds hetzelfde probleem.
Als ik wegreed leek het wel of de motor doodviel en daarna weer gewoon goed liep.
Heb 'm toen bij Frederiks gebracht en die vertelde me dat de gasnaaldbussen versleten waren, bleek volgens hem vaker voor te komen bij die Srad's.
Heeft toen nieuwe busjes en naalden geplaats, nou het resultaat:
het leek wel een nieuwe zo mooi liep deze weer.

Anyway, ik adviseer om 'm gewoon een keer op de (dyno) bank te zetten als je er niet zeker van bent wat het is.
Kost misschien €25,- maar geeft wel definitief uitsluitsel.

Succes. :W
 
Is dit een 30 april grap :+ een 600 cc 4 cylinder die niet thuisgeeft tussen de 1000-2000 toeren :? da's toch normaal man ik heb een gsxr750(k2) die doet onder de 2000 toeren ook niks :Y verder 85nm en 135 pk ahaw })
 
Hoeveel kilometer heeft de motor gelopen?
Ik heb ook een 600 Srad gehad en ik had denk destijds hetzelfde probleem.
Als ik wegreed leek het wel of de motor doodviel en daarna weer gewoon goed liep.
Heb 'm toen bij Frederiks gebracht en die vertelde me dat de gasnaaldbussen versleten waren, bleek volgens hem vaker voor te komen bij die Srad's.
Heeft toen nieuwe busjes en naalden geplaats, nou het resultaat:
het leek wel een nieuwe zo mooi liep deze weer.

Anyway, ik adviseer om 'm gewoon een keer op de (dyno) bank te zetten als je er niet zeker van bent wat het is.
Kost misschien €25,- maar geeft wel definitief uitsluitsel.

Succes. :W

Oké tnx! Hier had ik nog niet aangedacht.. klinkt als een optie die we moeten bekijken. Sowieso gaat'ie binnenkort op zo'n dyno-bank..
 
Is dit een 30 april grap :+ een 600 cc 4 cylinder die niet thuisgeeft tussen de 1000-2000 toeren :? da's toch normaal man ik heb een gsxr750(k2) die doet onder de 2000 toeren ook niks :Y verder 85nm en 135 pk ahaw })


Ghehe.. dat is wat een aantal vrienden ook zeiden :D
Maar nadat ze het zelf gevoeld hadden waren ze t toch wel met me eens; het hoort niet!

Tuurlijk er valt mee te rijden, ik rijd er ook mee, maar het klopt gewoon niet. Ik zou toch graag 100% lekker willen rijden. Dus ook als ik een keer rustig bij een stoplicht wil wegrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan