Ik rijd een Yamaha Maxim Xj700X '86.
Na wat geratel te horen in de versnellingsbak heb ik een lager vervangen en daarna de versnellingsbak weer in elkaar gezet.
Heb alle interne platen in de olie laten weken e.d. zagen er allemaal nog goed uit.
Alles leek goed te zijn en motor startte zonder problemen en liep als een zonnetje.
Maar als ik de koppelingshendel in knijp om te schakelen gebeurt er niets.
Motor draaiende van neutraal naar 1 met de koppelingshendel maximaal ingeknepen geeft een schok/klap door de motor waardoor deze direct uitvalt.
Motor starten in z'n 1 met koppelingshendel 100% ingeknepen zorgt voor hetzelfde effect.
Hierdoor het vermoeden dat de koppeling zijn werk niet doet.
Als ik de motor uitzet en in de 1 of 2 zet en de koppeling maximaal inknijp blijft het wiel blokkeren.
Schakelen terwijl de motor uit staat tussen 1 neutraal en 2 gaat prima.
Ik had het vermoeden dat het de kabel was maar dit lijkt ook niet het probleem te zijn.
Ik heb (denk ik) tijdens het in elkaar zetten van de versnellingsbak ergens een fout gemaakt waardoor dit is ontstaan.
De bak nu al paar keer uit elkaar gehaald maar kan niet vinden waar ik nu de fout in ga.
Lang verhaal kort:
Ik heb ergens tijdens het proces van in elkaar zitten een fout gemaakt en heb nu geen flauw idee in welke richting ik moet zoeken.
Alvast bedankt , alle hulp is welkom.
Na wat geratel te horen in de versnellingsbak heb ik een lager vervangen en daarna de versnellingsbak weer in elkaar gezet.
Heb alle interne platen in de olie laten weken e.d. zagen er allemaal nog goed uit.
Alles leek goed te zijn en motor startte zonder problemen en liep als een zonnetje.
Maar als ik de koppelingshendel in knijp om te schakelen gebeurt er niets.
Motor draaiende van neutraal naar 1 met de koppelingshendel maximaal ingeknepen geeft een schok/klap door de motor waardoor deze direct uitvalt.
Motor starten in z'n 1 met koppelingshendel 100% ingeknepen zorgt voor hetzelfde effect.
Hierdoor het vermoeden dat de koppeling zijn werk niet doet.
Als ik de motor uitzet en in de 1 of 2 zet en de koppeling maximaal inknijp blijft het wiel blokkeren.
Schakelen terwijl de motor uit staat tussen 1 neutraal en 2 gaat prima.
Ik had het vermoeden dat het de kabel was maar dit lijkt ook niet het probleem te zijn.
Ik heb (denk ik) tijdens het in elkaar zetten van de versnellingsbak ergens een fout gemaakt waardoor dit is ontstaan.
De bak nu al paar keer uit elkaar gehaald maar kan niet vinden waar ik nu de fout in ga.
Lang verhaal kort:
Ik heb ergens tijdens het proces van in elkaar zitten een fout gemaakt en heb nu geen flauw idee in welke richting ik moet zoeken.
Alvast bedankt , alle hulp is welkom.