Problemen LED knipperlichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1986

Die hard MF'er
2 nov 2007
420
0
Hoogezand
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Yamaha FZR1000 uit 1987 en heb hiervoor 4 LED knippers aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op de originele bedrading, echter knipperden ze te snel. Daarom heb ik een 2 pins LED relais aangeschaft ter vervanging van mijn originele 2 pins relais. Echter gaan de de knippers nu constant branden. Als ik maar 1 kant aansluit (dus bijvoorbeeld de 2 linker knippers) dan werkt het prima en knipperen ze mooi, zo gauw ik alle 4 weer aansluit gaan de knippers weer continu branden. Ik heb 1 lampje voor richtingwijzer aanduiding op het dashboard. Aangezien het relais maar op 1 manier aangesloten kan worden kan de aansluiting haast niet fout zijn. Doe ik toch iets fout, of is het relais maar geschikt voor 2 knippers of toch niet de goede ter vervanging van mijn originele?

Hieronder de gegevens van mijn originele knipperrelais:

Nippondenso
12,8V 85c/m
23W x 2 + 3.4 (4)W
21W x 2 + 3.4 (4)W
B terminal +ve
L terminal -ve

Hieronder een foto van de ACME Flasher LED Lamp

 
Ik rijd nu al een tijdje rond met mijn crossmotor op de straat maar vind het eigenlijk best wel tegenvallen als ik heel eerlijk ben. het is een hoop lawaai en trekt niet harder op dan mijn oude Honda CBR1000F . weet iemand hoe het geluid wat gedempt kan worden en waar ik een getunede cilinder kan halen?
 
Ik rijd nu al een tijdje rond met mijn crossmotor op de straat maar vind het eigenlijk best wel tegenvallen als ik heel eerlijk ben. het is een hoop lawaai en trekt niet harder op dan mijn oude Honda CBR1000F . weet iemand hoe het geluid wat gedempt kan worden en waar ik een getunede cilinder kan halen?
Wat voor een demper heb je nu dan?
 
Ik rijd nu al een tijdje rond met mijn crossmotor op de straat maar vind het eigenlijk best wel tegenvallen als ik heel eerlijk ben. het is een hoop lawaai en trekt niet harder op dan mijn oude Honda CBR1000F . weet iemand hoe het geluid wat gedempt kan worden en waar ik een getunede cilinder kan halen?
het is maar wat je tegenvallen noemt, dat een 250 niet harder trekt dan een 1000 ...
getunede cylinder gaat :
1/ niet veel helpen
2/ de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede komen
3/ de onderhoudsintervallen en de levensduur van de zuiger nog korter maken
 
Ik heb tandwielverhouding 14x47 er nu op en haal net 124 km p/u. eerst lag er 13x49 op maar merk weinig verschil met optrekken. top heb ik met 13x49 niet uitgeprobeerd..

demper merk weet ik niet precies maar heb er wel nieuwe demper wol in gedaan. helpt niks. volgens mij ligt het ook meer aan de grote uitlaat toeterbocht die als klankkast fungeert en waardoor die hard klinkt.. kan je daarvan misschien het geluid dempen met er wat rond te doen ofzo? ik reed vandaag op een polderweggetje onder een dijkje waar paarden stonden en die beesten renden al hard weg toen ik eraan kwam vanwege de noise , ook mensen staan met hun vingers in de oren als ik langs rijd en dan rijd ik nog maar rustig aan. zelf heb ik een goed gedempte helm op maar ik zou graag wat minder lawaai willen maken voor de omgeving.
 
Ik heb tandwielverhouding 14x47 er nu op en haal net 124 km p/u. eerst lag er 13x49 op maar merk weinig verschil met optrekken. top heb ik met 13x49 niet uitgeprobeerd..

demper merk weet ik niet precies maar heb er wel nieuwe demper wol in gedaan. helpt niks. volgens mij ligt het ook meer aan de grote uitlaat toeterbocht die als klankkast fungeert en waardoor die hard klinkt.. kan je daarvan misschien het geluid dempen met er wat rond te doen ofzo? ik reed vandaag op een polderweggetje onder een dijkje waar paarden stonden en die beesten renden al hard weg toen ik eraan kwam vanwege de noise , ook mensen staan met hun vingers in de oren als ik langs rijd en dan rijd ik nog maar rustig aan. zelf heb ik een goed gedempte helm op maar ik zou graag wat minder lawaai willen maken voor de omgeving.
Met een crosser rij je op de crossbaan en niet op de weg. Doe eens niet zo raar. Afgezien van alle wetten die je daarmee overtreedt gaat het publiek weer klagen over die k*t motorrijders met die herrie dat verboden moet worden en daar heb ik last van.
 
Met een crosser rij je op de crossbaan en niet op de weg. Doe eens niet zo raar. Afgezien van alle wetten die je daarmee overtreedt gaat het publiek weer klagen over die k*t motorrijders met die herrie dat verboden moet worden en daar heb ik last van.
Welke wetten overtreed je daarmee als je crosser is voorzien van kenteken, verlichting en spiegel?
 
Je hebt dus een expansie uitlaat met zo’n klein dempertje achterop?

het is een 2-takt ...

de expansie is geen geluidsversterker, die helpt zelfs met het dempen door energie van de geluidsgolven om te zetten in zuig en persgolven.
iets daarrond wikkelen kan een beetje helpen, maar tegelijkertijd isoleer je de uitlaat waardoor hij warmer wordt, de pulsen sneller lopen en je het werkgebied van de uitlaar naar een hoger toerengebied verlegd.

andere grotere demper achterop zal veel meer helpen.
in alle geval de eerste 30cm na de cyl. niet inwikkelen, anders wordt het mengsel dat terug in de cylinder wordt geduwd warmer en loop je detonatie-risico.
 
het is een 2-takt ...

de expansie is geen geluidsversterker, die helpt zelfs met het dempen door energie van de geluidsgolven om te zetten in zuig en persgolven.
iets daarrond wikkelen kan een beetje helpen, maar tegelijkertijd isoleer je de uitlaat waardoor hij warmer wordt, de pulsen sneller lopen en je het werkgebied van de uitlaar naar een hoger toerengebied verlegd.

andere grotere demper achterop zal veel meer helpen.
in alle geval de eerste 30cm na de cyl. niet inwikkelen, anders wordt het mengsel dat terug in de cylinder wordt geduwd warmer en loop je detonatie-risico.
-O- ....
 
Je hebt dus een expansie uitlaat met zo’n klein dempertje achterop?

Ja klopt kleinere demper zit erop. welke grotere zou ik erop kunnen zetten. en hoeveel groter moet die zijn? kan er ook een 4 takt demper op.. zou dat sowieso wat schelen voor het geluid?

alleen de demper zit weer vast aan een bochtje. dan moet ik zo'n bochtje naar de expansie toe ook hebben.

uitlaat expansie bocht inwikkelen ga ik dan maar niet doen zoals Janbros aangeeft dat die daarmee warmer word.


Ga je met dat ding ook het zand in of rij je alleen op de weg?


Ik rijd enkel op de weg/asfalt. er zitten nu ook wegbanden onder
 
Ik kwam nu tegen dat isoleren van de bocht toch wel kan..

Van 1 of andere crossmotor site afgeplukt.

We mogen niet vergeten dat op een 2-takt een groot deel van het lawaai van de uitlaatpijp zelf komt.

Oplossing 1: esthetisch mooi en duurzaam, bestaat uit het inpakken van de uitlaatbocht met keramische vezelkoord op zijn grootste diameter en op een lengte van 30 tot 40 cm. Nadien kan je de uitlaat bedekken met glasvezel/polyester, mooi afschuren en verven.

Oplossing 2: goedkoop, snel en tevens zeer efficiënt. Uit een versleten binnenband een band snijden die je dan ook rond de grootste diameter van de uitlaat over een lengte van 30 tot 40 cm wikkelt en vastmaakt met een klemband aan elk uiteinde. Geen schrik hebben: de band smelt niet, dit hebben we zelf getest. Indien de vulling van uw crossdemper zich in perfecte staat bevindt is deze oplossing voldoende om onze geluidsnormen te halen.


pot_lamot_2.jpg


pot_lamot_3.jpg


chambre_pot.jpg




Nog iets anders van 1 of ander 2takt race motor
db_DSC009511.jpg
 
weet je zeker dat die er iets vanaf weet, of doet die ook maar wat ?
hij is in alle geval slim genoeg geweest om het eerste deel ook niet in te pakken, maar hey : je doet maar.


Ik vraag mij af waarom er dan uitlaat wrap gebruikt word,

ergens las ik dat het zelfs vermogenswinst oplevert ???

Exhaust wrap geeft wel degelijk pk winst ;-)
Hoe heter je uitlaatgassen,hoe sneller ze uit je uitlaat vliegen...door je uitlaat goed te isoleren koelen je uitlaatgassen minder en zijn ze dus sneller uit je uitlaat.
Dat effect crieeërt dan weer een soort van vacuum in je uitlaat. Dat vacuum gaat op zijn beurt meer instroomende inlaatgassen in je cilinder 'trekken' en zo krijg je een betere vulling en meer vermogen.
 
Ik vraag mij af waarom er dan uitlaat wrap gebruikt word,

ergens las ik dat het zelfs vermogenswinst oplevert ???

Exhaust wrap geeft wel degelijk pk winst ;-)
Hoe heter je uitlaatgassen,hoe sneller ze uit je uitlaat vliegen...door je uitlaat goed te isoleren koelen je uitlaatgassen minder en zijn ze dus sneller uit je uitlaat.
Dat effect crieeërt dan weer een soort van vacuum in je uitlaat. Dat vacuum gaat op zijn beurt meer instroomende inlaatgassen in je cilinder 'trekken' en zo krijg je een betere vulling en meer vermogen.

klok en klepel : als die klok bij je thuis staat, ligt zijn klepel ergens in Australie.
wat echt vermogen oplevert : een langere exhaust-duct (uitlaat traject in de cylinder zelf, en die koelen met het koelwater van het blok. allemaal om het eerste deel van de header (eerste deel uitlaat) zo koel mogelijk te houden opdat het mengsel (dat zich daar bevindt door de onderdruk van de pijp) dat terug in de cylinder wordt geduwd ook zo koel mogelijk is. hoe kouder hoe groter de massa mengsel en meer mengsel is een grotere BANG. en het helpt tegen detonatie, hitte is immers de beste vriend van detonatie.
 
Welke wetten overtreed je daarmee als je crosser is voorzien van kenteken, verlichting en spiegel?
Allemaal. Alleen wegmotoren die voldoen aan typegoedkeuring conform RDW zijn toegelaten voor gebruik op de openbare weg. Een crosser is dat niet.
Deze discussie is al eerder gevoerd en dat gaan we niet overdoen. Ga maar bij de RDW zeuren die hebben het tenslotte bedacht.
 
Allemaal. Alleen wegmotoren die voldoen aan typegoedkeuring conform RDW zijn toegelaten voor gebruik op de openbare weg. Een crosser is dat niet.
Deze discussie is al eerder gevoerd en dat gaan we niet overdoen. Ga maar bij de RDW zeuren die hebben het tenslotte bedacht.


Er rijden toch zoveel 2takt crossers op kenteken? KTM 300 exc bv. en die hebben ook allemaal een kenteken...
 
klok en klepel : als die klok bij je thuis staat, ligt zijn klepel ergens in Australie.
wat echt vermogen oplevert : een langere exhaust-duct (uitlaat traject in de cylinder zelf, en die koelen met het koelwater van het blok. allemaal om het eerste deel van de header (eerste deel uitlaat) zo koel mogelijk te houden opdat het mengsel (dat zich daar bevindt door de onderdruk van de pijp) dat terug in de cylinder wordt geduwd ook zo koel mogelijk is. hoe kouder hoe groter de massa mengsel en meer mengsel is een grotere BANG. en het helpt tegen detonatie, hitte is immers de beste vriend van detonatie.


Vermogen gaat het mij niet echt om maar enkel het geluid in eerste plaats. ik weet wel van vroeger toen ik een brommer had dat een langere demper weinig deed aan het dempen van geluid. bij Honda MT8 bv is de originele voorbocht veel dikker en dempten beter dan immitaties die dunner zijn en daardoor meer geluid doorlaten. klonken altijd blikkerig ook dat is nog wat ik van vroeger weet.. logisch lijkt mij dat de wand dikker moet voor geluid te dempen?
 
Allemaal. Alleen wegmotoren die voldoen aan typegoedkeuring conform RDW zijn toegelaten voor gebruik op de openbare weg. Een crosser is dat niet.
Deze discussie is al eerder gevoerd en dat gaan we niet overdoen. Ga maar bij de RDW zeuren die hebben het tenslotte bedacht.
Bull shit. Ik heb 2 keer een Cr250 gehad met kenteken en die zijn gewoon goedgekeurd voor op de weg. Jos van Vugt doet niet andetrs dan die dingen laten keuren en voorzien van een kenteken.
Ik vraag me af waar jij het vandaan hebt dat dat niet zou kunnen terwijl het veelvuldig voor komt.
 
Mijn CR250'S hadden niks op de bocht en maakten geen herrie. Ik zou toch eerest eens gaan vragen bij een crosss zaak of een andere demper niet afdoende helpt.
Ik zou overigens niet voor een 2 takt hebben gekozen om enkel op de weg te rijden.
 
Mijn CR250'S hadden niks op de bocht en maakten geen herrie. Ik zou toch eerest eens gaan vragen bij een crosss zaak of een andere demper niet afdoende helpt.
Ik zou overigens niet voor een 2 takt hebben gekozen om enkel op de weg te rijden.


Welke dempers had jij er dan op? en ik vind 2 takt voor de rest erg leuk. ik rijd nooit lang op de weg. is meestal een rondje polder en weer naar huis. ik vind het 2 takt gevoel leuker dan 4 takt maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan