Problemen met aansluiten Sena SMH5 op de PC

BeRThenn

Die hard MF'er
10 mrt 2020
781
854
Capelle aan den IJssel
Facebook
Instagram
Heb o

Ik heb zo'n setje nu een paar maanden in gebruik en ben daar op zich best tevreden over alleen nu wil ik de instellingen aanpassen en daarvoor moet ik deze aan de PC aansluiten via USB.
Toen ik de SMH5 net gekocht had is me dat inderdaad gelukt met het kabeltje wat er bij zat. Alleen welk specifieke kabeltje het is? IK heb er veel , maar ik neem aan een kort kabeltje.
IK heb er iig een stuk of 10 geprobeerd.
De PC app gestart, SMH5 uitgelaten, kabel ik de SMH5 gestoken en in de USB port. Device uit gelaten en daarna in device recognition krijg ik steevast
"failed to recognize device. cannot open USB"
ik zie het rode ledje wel aangaan als ik hem in prik maar meer ook niet.
ok een kaarsje gebrand
 
Na de laatste win 10 update ziet mijn pc de senna niet meer, maar ook de controllers op mijn modelhelis lijken ook onbekende dingen te zijn.
De laatste tijd lijkt het alsof er steeds meer problemen komen na een win 10 update.

PS als je de senna app op je telefoon zet, kun je ook de instellingen aanpassen net als op de PC.
 
Na de laatste win 10 update ziet mijn pc de senna niet meer, maar ook de controllers op mijn modelhelis lijken ook onbekende dingen te zijn.
De laatste tijd lijkt het alsof er steeds meer problemen komen na een win 10 update.

PS als je de senna app op je telefoon zet, kun je ook de instellingen aanpassen net als op de PC.
dat laatste heb ik ook geprobeerd, maar daar kan ik dus geen bluetooth connectie krijgen voor iets anders dan spraak
 
Laatste versie van de.app geïnstalleerd ?
Als je de app opstart en verbond met de Senna, open dan eens telefoon instellingen ga naar bleutooth, selecteer bij verbindingen de Senna en kijk of alles aktief staat.
 
Laatste versie van de.app geïnstalleerd ?
Als je de app opstart en verbond met de Senna, open dan eens telefoon instellingen ga naar bleutooth, selecteer bij verbindingen de Senna en kijk of alles aktief staat.
ja laatste versie en alles wat er kan is actief, maar zijn volgens mij alleen maar audio connecties. ;(
 
Let er ff op dat je een usb datakabel nodig hebt. Ik weet niet wat voor usb aansluiting het is, maar je hebt er ook tussen zitten die alléén maar power doorgeven. Die zijn enkel goed voor opladen. Desalniettemin zou een willekeurige action kabel an sich wel moeten werken.

Maar waarom laat je je device uit? Ik ken geen enkel device wat contact maakt als ie uit staat?
 
Als je een Senna inplugt op de USB van de pc gaat ie vanzelf aan en maakt contact met de pc en het Senna programma.
Probleem is dat sinds een win 10 update heel veel USB dingen ineens niet meer worden herkend.
 
@BeRThenn toch iets meer aandacht besteden bij het lezen van de instructies van het programma op de PC?
2. Follow the instruction below that matches with your Sena product.
- 50S, 50R, 20S, 30K, 33i, Momentum, Momentum Pro, Momentum INC,
Momentum INC Pro, Momentum EVO, SRL, SRL2, LSE-01,SF Series, Tufftalk Lite,
Tufftalk M, R1, R1 EVO, R1 EVO CS, ProRide, ProRide 2, ProRide EVO, Econo,
+Mesh, MeshPort Blue/Red, 5S, OUTSTAR, OUTRUSH, OUTRUSH R, 3S PLUS,
3S PLUS-ZILL, Snowtalk2, Latitude S1, M1, M1 EVO, Rumba, pi:
Leave it powered off.
- 10U, 10R, Cavalry, Cavalry Lite, X1, X1S, 10Upad, Momentum Lite, Latitude SR/SX:
Hold down the [-] Button for more than 5 seconds.
- 10S, Tufftalk, Savage: Hold down the Phone Button for more than 5 seconds.
- 10C EVO: Make sure a microSD card (up to 128GB) is inserted in the 10C EVO's
microSD card slot then leave it powered off.
- 10C: Make sure a microSD card (up to 32GB) is inserted in the 10C's microSD card
slot then hold down the Phone Button for more than 5 seconds.
- 10C Pro: Make sure a microSD card (up to 64GB) is inserted in the 10C Pro's
microSD card slot then hold down the Phone Button for more than 5 seconds.
- Prism: Make sure a microSD card (up to 32GB) is inserted in the Prism's microSD
card slot then power it on.
- Other Sena Products not listed: Power it on.
SMH5 staat niet in het lijstje met "leave it powered off"...
Dus... POWER IT ON!
 
@BeRThenn toch iets meer aandacht besteden bij het lezen van de instructies van het programma op de PC?

SMH5 staat niet in het lijstje met "leave it powered off"...
Dus... POWER IT ON!
Ook dat heb ik ondertussen geprobeerd, zowel met de laptop als met de gewone PC en met verschillende USB kabels, kort en lang.
Dit was de aanbeveling die ik kreeg van sena support, Het zou iets met de driver signing kunnen zijn kreeg ik net via de mail als 2e tip van Sena vanochtend. Daar geven ze een procedure voor die ik nog eens ga proberen.
 
Let er ff op dat je een usb datakabel nodig hebt. Ik weet niet wat voor usb aansluiting het is, maar je hebt er ook tussen zitten die alléén maar power doorgeven. Die zijn enkel goed voor opladen. Desalniettemin zou een willekeurige action kabel an sich wel moeten werken.

Maar waarom laat je je device uit? Ik ken geen enkel device wat contact maakt als ie uit staat?
Mijn USB poorten zijn allemaal volledige poorten en ik heb gewone USB poorten geprobeerd en USB 3 poorten en ook via mijn active hub,
Schijnt iets van een probleem met driver signing te zijn
 
Ik heb een smh 5 fm.
Heb 'm al jaren, niet geüpdatet te krijgen aangezien geen enkele computer of laptop hem accepteerde.

Laatst een nieuwe laptop gekocht en dacht probeer het eens en het lukte gelijk.

Dus wat het probleem is geen idee, maar wees gerust wat je op de laptop kan instellen is vrij summier en het is niets extra's wat je niet al met je unit zelf kan doen.

Enkel de firmware maar of dat nou zo spannend is, de mijne heeft het perfect gedaan al die jaren zo vanuit de doos.
 
Mijn USB poorten zijn allemaal volledige poorten en ik heb gewone USB poorten geprobeerd en USB 3 poorten en ook via mijn active hub,
Schijnt iets van een probleem met driver signing te zijn

Tuckson heeft het niet over poorten maar over kabels ;)
Er zijn 2 aders nodig (+ en -) voor opladen... maar voor data-overdracht moeten er nog 2 aders meer aangesloten zijn.
Je geeft al aan dat je al meerdere kabels had geprobeerd... weet je zeker dat die betreffende geteste kabels ook geschikt zijn voor data-overdracht? (als in, werken ze met andere apparaten wel?)
 
Tuckson heeft het niet over poorten maar over kabels ;)
Er zijn 2 aders nodig (+ en -) voor opladen... maar voor data-overdracht moeten er nog 2 aders meer aangesloten zijn.
Je geeft al aan dat je al meerdere kabels had geprobeerd... weet je zeker dat die betreffende geteste kabels ook geschikt zijn voor data-overdracht? (als in, werken ze met andere apparaten wel?)
haha OK even overheen gelezen maar zijn uiteraard volledige kabels, Sommige gebruik ik met mijn telefoon, e-reader of om mij camera uit te lezen.
Weet dat er 'halve'kabels zijn, irritante rommel. Ooit 1 keer een kabel gehad waar je alleen mee kon opladen die heb ik gelijk weg gegooid.

Ga nog eens verder zoeken, wat er mis is
 
haha OK even overheen gelezen maar zijn uiteraard volledige kabels, Sommige gebruik ik met mijn telefoon, e-reader of om mij camera uit te lezen.
Weet dat er 'halve'kabels zijn, irritante rommel. Ooit 1 keer een kabel gehad waar je alleen mee kon opladen die heb ik gelijk weg gegooid.

Ga nog eens verder zoeken, wat er mis is
Het is uiteindelijk toch gelukt. Het was een probleem met driver signing waardoor de driver niet toegelaten werd.
Ik kon nu iig de software updaten, maar zag ook dat ik idd met deze sena aardig wat instellingen mis die ik me toch kon herinneren.
Maar misschien was dat dan toch iets wat ik alleen in een voorbeeld plaatje had gezien, maar ik kan me toch echt herinneren dat ik oa noise filtering kon instellen en niveau van de sidetone. Ik heb maar 1 setje dus ik ben ergens iets kwijt of heb wel heel vreemd gedroomd dat ik me de menutjes kon voorstellen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een oud netbook gebruikt met windows 7 starter. En idd heeft met de benodigde usb driver te maken. De beveiling van win 10/11 is veel strikter.

De stappen die ik gevolgd heb:
Laad bt unit eerst op.
(netbook win7 starter ) : download sena device manager
- sluit smh 5 aan
- schakel smh 5 aan
- Sena zal herkent worden nadat de driver geinstalleerd is
- Kies update
- wanneer de prompt vraagt druk telefoon knop op sena in. Promt gaat weer weg update loopt verder
- wanneer de prompt vraagt dial en telefoon knop in de drukken doe dat
- Update loopt verder.
- Update geslaagd
 
Terug
Bovenaan Onderaan