problemen met benzine toevoer

monr5

Rookie
27 aug 2010
4
0
Ik heb een probleem met mn kawa, net gekocht en grote beurt gehad. zxr750 (naked gemaakt)
Als ik normaal onderin de toeren rijd (al flink gas gevend) is er niks aan de hand. geef ik na ca. 10 min. max gas in toeren tot ca. 12000, dan kort daarna stotterd hij onderin in het toerengebied (geen goede benzine toevoer) kan dan heel ff alleen in hoge toeren rijden. als ik dan moet afremmen en terug schakelen kapt hij er mee. als ik m ca. 10 min. laat afkoelen. Kan ik m weer starten en rijd ie weer.

Alleen als ik de motor ca. 30 min. of langer warm rijd heeft ie dit probleem niet


Krijg het niet gevonden, iem. enig idee?

gr.
Ramon (ps ben nieuw hier. JOEHA!)
 
Ik denk dat je toch iets te vroeg en te gretig volgas geeft, vooral als de motor uiterst-zuinig misschien is afgesteld.

Check wel een keer voor alle zekerheid bij droog weer en niet erg volle tank, of rijden zonder tankdop helpt (dat zou duiden op slechte tankventilatie).
 
Ik zou het eerder in een electrisch probleem zoeken. Als er een probleem in de benzinetoevoer is moet ie juist ook slecht lopen bij hogere toeren.
 
ik mag normaal wel aan nemen dat je na ca. 10 a 15 min. wel vol gas kunt geven niet?
Ben vandaag weer onderweg geweest, wat langer alleen onderin de toeren gereden, daarna volle toeren. geen problemen.

Gebeurd dus echt alleen als het blok nog redelijk koud is.

heb de motor 2 uur uit elkaar gehaald om alle oorzaken op te sporen met een monteur. niks gevonden.


denk inderdaad dat de tenkventilatie niet zou kunnen, dan zou hij ook moeten stotteren als hij echt goed op temperatuur is toch?

en waar moet je zoeken bij een elektrische storing? bobine? sensor radiator? benzinepomp?
 
Lijkt meer op een te arm mengsel door een te koude carburateur. Het hoge toerental zorg voor een grote luchtsnelheid door carburateur, dat koelt carburateur sterk af. Benzine verdampt dan moeilijk bij gedeeltelijk gesloten gasschuif.
Oplossing lucht/carburateur voorverwarmen
 
Laatst gereden, inderdaad 0 problemen, liep perfect.
gister gereden, naar opentrekken van het gas miste ik erna helft van vermogen. motor stotterde erg, geen zuiver geluid. reed wel, dus zou benzine moeten krijgen.

PS: hoe wil ik lucht van de carburateur voorverwarmen?
ben morgen weer in de garage voor een inspectie
 
Terug
Bovenaan Onderaan