Problemen met benzinekraan

TI-84

Rookie
23 jun 2014
12
0
Goeden avond mede motorrijders,

Ik rij een suzuki gsx 600 f uit 1996, nu heb ik het probleem dat wanneer ik vandaag ging rijden en ik zet de benzine kraan naar wat mijn idee ''aan'' is hij afslaat, en alleen blijft draaien als ik hem op PRI draai. op de foto kunnen jullie zijn hoe hij altijd stond.

want dit moet ik erbij vertellen, mijn carburateur lekte benzine dus motor uit elkaar gehaald en nieuwe o-ring gedaan en het probleem lijkt nu opgelost! overigens was hij ook begrensd bij het handvat en heb de begrenzing verwijderd. naja naar mijn idee heb ik dus alles weer goed in elkaar gezet, en het lijkt me dat ik de tank ook weer goed heb aangesloten anders zou ik er helemaal niet mee kunnen rijden? toen ik de tank los had heb ik hem leeg laten lopen, en als ik de knop naar beneden draaide, dus waar ON staat op de foto, stopte de benzine, en al draaide ik hem naar links of rechts liep de benzine, dus ik ben erg in de war waarom hij het alleen op PRI doet. klinkt dit iemand bekend in de oren? ik hoor graag jullie suggesties!!

(de foto kan niet geladen worden omdat het te groot bestand is..)
 
Je hebt ergens een vacuumlek. Op de pri stand ontwijkt je benzinekraan de vacuum stand, vandaar dat hij dan wel loopt. Waarschijnlijk is het membraam in je benzinekraan gescheurd of zit er een gaatje in. Het kan eventueel ook nog het vacuum slangetje zijn wat van je cilinder naar je kraan gaat, controleer deze ook even op scheurtjes.
 
Deze dus, membraampje rechts of de vacuumslang die op de meest rechter aansluiting (op de foto) zit.
100802_05_xl.jpg
 
oke super!! pfff dan ga ik de kappen er maar weer afhalen en kijken wat het is, hoop dat ik vaccum slangetje niet goed heb gedaan ofzo, kan het overigens kwaad al blijf ik rijden op de PRI stand?
 
Of inderdaad gewoon niet/niet goed aangesloten, kan ook.

Pri stand kan verder geen kwaad, maar dan zou ik hem voor de zekerheid wel steeds op off draaien als je hem weer wegzet. Het zal niet gebeuren, maar er is een kleine kans dat de boel overloopt als je hem op pri laat staan.
 
maar wat is off dan bij mij? want de kappen zijn overgespoten bij mij en ik kan nog wel fit dit uitmaken:

naar rechts is pri,
naar beneden staat on,
en ik kan hem naar links draaien maar daar zie ik niks bij staan, is dit dan off? want dan zou ik dus geen reserve hebben ?
 
ik heb nu me tank eraf gehaald, en zat zo eens te kijken, ik denk dat ik de vacum slang van de cilinder naar de kraan heb omgewisseld met de overloop kabel!
 
Nee er zit wel een reserve op, op het plaatje wat hierboven staat zie je twee gaten vanaf de tank kant komen. Kraantjes met een on en pri stand hebben geen off, ik vergiste me. Zolang je nog op pri rijdt kan je hem op on zetten als je hem wegzet. Dan staat hij weer op de vacuum stand en kan er dus geen benzine door als je blok niet draait.

Maar als je hem verkeerd aangesloten hebt kan je dat dus gelijk fixen en gewoon lekker op on laten staan.

Ter info, de pri stand komt uit hetzelfde niveau als je reserve, dus niet leegrijden op de pri stand ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan