Problemen met Bolt-On Arrows

Gears

MF veteraan
6 apr 2002
2.472
0
Blaricum
Ikke gister helemaal blij heb voor mij een mooie Arrows uitlaat gekocht (overgenomen van een kennis) voor een vriendelijk prijsje.. Voor mijn GSX-R uit 2001.

Monteren ging goed paste perfect.. Alleen... Bij het monteren is er een boutje afgebroken :( GV*#$%@*& ;( . En die bouten zitten in de uitlaat zelf B| .. En neej ik heb ze niet heel hard aangedraaid en de bijgeleverde boutjes gebruikt..... Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Of heeft iemand een goed idee om de uitlaat te fixen??

Maar zit dus nu met een groot probleem. D8 er zelf aan om de importeur te bellen de uitlaat is namelijk nog geen jaar oud (garantie :? ). Heb alleen geen bon en geen nummer van de importeur. En aangezien Arrows volgens mij uit Italie komt zal ik hem wel ff kwijt zijn '( . Andere ideeen zijn welkom.......

is het een bout of een draadeind ?
dat is een heel verschil ;)
zonder bon doe je niks denk ik
kan je de bout of draadeind niet uitboren ?
nieuw draadeind er in en klaar
wel een secuur en tijdrovend werkje
maar dan heb je wel weer een mooie pijp *D

Het is idd het schroefdraad.. Alleen zo technisch dat ik hem kan uitboren en er weer 1 in kan zetten ben ik helaas niet ;) . Zeker niet omdat het schroefdraad 'vast' moet zitten zodat het niet kan meedraaien.

Maar zat ook aan zoiets te denken.. Zou een dealer dat doen?? Of zou ik beter naar iemand anders kunnen gaan??

Zat te denken kan natuurlijk ook het draadeind eruit halen.. en dan in de demper een (hoe noem je dat?) tapeind maken.. Dan vanaf de andere kant vast draaien met een schroef.. Hmmm zou dat ook kunnen.. Tips????

Hellup '(

als je nu tap einden hebt aan de demper dan zet je deze vast met moeren aan de bestaande pijp
als je nu bouten neemt in plaats van draadeind dan kan je ook de demper vast zetten
waar je wel op moet letten is of het rechts of links draaiend getapt is
linksdraaiende tapeinden zetten zichzelf vast als de er een moet rechts draaiend op vast zet
wat er dan ook nog wel eens gebeurd is, als de moer vast geroest zit, dat je de tapeind losdraaid
ik denk dat als je het niet zelf kan dat je dan maar je dealer zo gek moet zien te krijgen
of iemand die het wel kan

De uitlaat is gefixt. Er is nieuw schroefdraad op gekomen. THX voor alle tips *D

De importeur was niet helemaal correct, hij zei dat dat voor eigen risico was.. Aangezien ik ook geen bon had (wat hij nog niet wist) heb ik het maar laten varen. Ben naar mijn dealer gegaan en die heeft het inorde gemaakt. :} Helemaal voor niks. :}

Terug
Bovenaan Onderaan