Problemen met de African Twin

Ed67

Rookie
11 sep 2004
3
0
Purmerend
Wie, met kennis en ervaring, kan mij verder helpen. Heb niet lang geleden een tweede hands African Twin gekocht (34000 km)in redelijke staat. Motor loopt doorgaans goed, echter heb onlangs een probleem gehad waar ik niet uitkom. Nadat ik (de juiste brandstof)getankt heb begon de motor na 10 kilometer opeens vermogen te verliezen en stopte spontaan :? . Na wat doorstarten kwam er langzaam weer leven in en ook weer vermogen. Na nog eens 5 kilometer weer hetzelfde. Ook toen weer doorstarten en weer verder. Vervolgens wat rustiger gaan rijden om thuis te komen. Ik denk zelf aan een brandstof probleem maar gezien het verse brandstof is en er een benzine filter tussen zit lijkt dat niet waarschijnlijk. brandstofpomp lijkt mij ook wat ver gezocht en een pareltje op een bougie ook niet (twee cilinder twin spark). Wie heeft er een idee?
 
Laatst bewerkt:
Iets wat iedereen roept (maar vrijwel nooit het probleeem is): zuigt je tank niet vacuum?

Als je motor vermogen begint te verliezen, kruipt je toerental dan omhoog als je de koppeling inknijpt?
 
nee, hij smoort tot ie tot stilstand komt en uit is. Barndstofpomp lijkt toch ook wel een mogelijkheid. Heb van het weekend gereden en weer geen problemen. Ik zoek ook wel even op de Duitse sites.
 
Terug
Bovenaan Onderaan