Problemen met een zxr400 1993

regtir

Honda CBR 600 RR 2003
28 apr 2009
101
14
Dalfsen
Hoi,
Ik heb een raar probleem met mijn Kawasaki.
Ik heb achter geintergreerde knippers in het achterlicht en voorop kleine.
Nou zit het probleem in de linkerkant. Deze knipper aan de voorkant geeft maar heel weinig licht, je moet echt heel goed kijken en dan zie je iets oranjes. Ook in het dashboard geeft ie maar heel zwak aan dat de knippers aan staan. Achteraan knippert ie gewoon goed. Dit probleem ontstond opeens onder het rijden. Wat kan dit zijn en hoe op te lossen?
Alvast bedankt!
 
Knipperlicht doet het weer prima! Kabeltje zat niet goed in de vitting.
Maar nu nog weer een ander vraagje, wanneer de motor draait hoort het dan dat het kijkglaasje van het oliepijl bijna helemaal leeg is? En het bijvullen van je olie, gewoon zoveel dat er genoeg in het glaasje staat?
 
Mooi dat je lichtjes het weer doen!

Oliepeil checken doe je het beste een paar minuten na een ritje met de motor UIT.
De olie is dan lekker warm en stroomt dan makkelijker uit je blok terug naar beneden. Zo meet je het beste hoeveel olie er is.
Als de motor draait, zit de olie namelijk overal in het blok en dan kan het best eens zijn dat je niets door het glaas je ziet.

Bijvullen doe je met beetjes. Iets olie erin gieten, wachten tot het gezakt is en dan weer checken.. dit herhalen tot ongeveer het bovenste streepje ;)
 
Soms staan er geen streepjes in het kijkglas.

Dan bij vullen tot het glaasje 3/4 vol is.
1/4 kijkglaasje is minimum.
Tussen leeg kijkglaasje en vol is ca. een 1/2 ltr. olie.

En een paar minuten wachten na uitzetten, maak daar maar 5 min. van.
En.... aflezen als de motor recht op staat. Dat scheelt zeker 2 tot 3 ltr. olie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan