Problemen met gsx-r 600 k1

GerardSX-R 600

MF veteraan
12 jan 2006
1.171
1
Na gister naar de superbike's in assen te zijn geweest kwam ik er achter dat er af en toe een ratel uit me blok komt. Ik reed op de snelweg (onder tussen einde snelweg) maar moest afremmen voor een dubbele rontonde dus schakelde van zijn 6 naar zijn 2 maar onder het afremmen en schakelen hoorde ik een ratel van me motor af komen die ik niet eerder hoorde. Omdat ik niet op de rontonde kon stoppen was ik maar over de rontonde gereden om daarna op de vlugstrook stil te gaan staan, toen ik daarzo stond was er niks meer te horen. Ik had ook niet het idee dat hij inhield of anders reed over de rontonde. Omdat het ratelende geluid weg was waren we maar voorzichtig verder gereden en ook zonder problemen naar assen gereden, waarna we aan het eind van de dag weer naar huis zijn gereden. Wat toch iets van 200 km geweest moet zijn.

Toen ik bijna thuis was en van de snelweg afging en ik door een bocht moest bleef me gas ook nog hangen, terwijl ik mijn gas dicht had gedraaid, maar na de koppeling te hebben ingeknepen en een keertje de gashendel vol te openen was dit weer verholpen.

Een paar kilometer van huis was er opeens die ratel er weer dus gelijk gestopt en de motor afgezet, daarna heb ik hem weer gestart en die ratel was er nog maar als hij stationer liep viel hij uit en hoe meer toeren ik maakte hoe sneller hij ratelde. Als ik de koppeling inkneep of hem in zijn versnelling zette was het er nog. Daarna een klein stukje gereden om te kijken of het er onder het rijden nog was, na het kleine stukje was het opeens weer weg. Omdat ik me motor daarzo niet kon laten staan en die ratel weer weg was ben ik maar voorzichtig naar huis gereden zonder dat het terug kwam.

Weet iemand wat dit is en hoe dit kan? Misschien nog belangrijk om er bij te zetten en ik ook misschien denk dat het hierzo aan ligt is dat hij 25 kw is en dat op een manier gedaan is dat hij niet meer dan 8.000 toeren kan maken. Onder het rijden viel me wel op dat hij toch af en toe naar de 9.000 toeren ging en zelf 1 keertje met een beetje slipstreamen richting de 10.000 toeren ging. Eerst had ik 1 keertje 180 km/h gereden maar kwam voor de rest haast niet boven de 165 km/h uit. Gister haalde ik 1 keertje bijna de 200 km/h met slipstreamen en voor de rest tegen de wind in die aardig sterk was regelmatig 180 km/h. Heb op de snelweg wat een lang stuk was tijdens de rit wel bijna alles vol-gas gereden en ook regelmatig voelde dat hij in een soort begrenzer voor de 25 kw ging.

Dus weet iemand wat dit is en of het aan de 25 kw ligt en zo niet wat het dan zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Na net me motor goed te hebben laten warm draaien en daarna een 4 kilometer te hebben gereden was er weer niks te merken dat hij een probleem zou hebben en hoorde die ratel van gisteren ook niet.

Dus weet je wat dit zou kunnen zijn laat het maar horen.

Alvast bedankt
 
Kettingspanner van de nokkenasketting die af en toe een beetje blijft hangen. Deze kettingspanner zou je er eens uit kunnen halen en kijken of de veer nog goed werkt.

Als dit het probleem zou zijn kan het dan om de zoveel tijd/kilometers voorkomen, omdat ik het pas voor de tweede keer na ruim 200 km gebeurde dat hij ratelde?
 
Omdat toch wel een aantal mensen naar dit topic hebben gekeken en misschien nog willen weten wat het probleem nou was zal ik het nog even neer zetten.

Ik had zaterdag me motor naar de dealer gebracht en het verhaal uitgelegt en die zouden er naar kijken, nu was het probleem dat er een ring van de begrenzing die in of bij de uitlaat zou zitten was losgetrilt en daardoor me motor harder kon en meer toeren kon maken. De ring was nu bestelt en ik kan morgen me motor weer ophalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan