problemen met helm

12 mei 2013
1
0
Kerk-Avezaath
Wie weet een oplossing voor m'n vriendin die hoofdpijn krijgt als zij een uur motorrijdt? Het lijkt of er aan haar haren getrokken wordt, dat is het gevoel.
Haar helm is niet te klein maar na een uur rijden moet ze stoppen.
Herkent iemand dit?
 
Welkom op het motor-forum !

Veel plezier hier !!




Groetjes Directeur :W

Ps: hier is in het algemene gedeelte van MF een topic over

Deze kun je vinden met de MF zoekfunctie
 
Herken dit probleem.

Dit heeft met de vorm van de helm te maken, die schijnbaar niet goed aansluit met het hoofd.

Hierdoor krijg je drukpunten op bepaalde plaatsen die hoofdpijn kunnen veroorzaken.
Vooral als je veel druk hebt op je voorhoofd, heb je grote kans op hoofdpijn.

Soms kun je met de vulling van de voering nog iets doen als je 1 drukpunt hebt,om het comfort te verbeteren.
 
Wie weet een oplossing voor m'n vriendin die hoofdpijn krijgt als zij een uur motorrijdt? Het lijkt of er aan haar haren getrokken wordt, dat is het gevoel.
Haar helm is niet te klein maar na een uur rijden moet ze stoppen.
Herkent iemand dit?

Helm anders opzetten. Waarschijnlijk is de helm iets te ruim, en zet ze de helm ook nog eens van voor naar achter op. Dus begint de helm bij haar voorhoofd, en trekt ze hem dan schuin naar achter. Beter is om de helm over het hoofd naar beneden te trekken alhoewel de kans dan groter is dat je oren verkeerd zitten. Zeker bij vrouwen die al heel lang lang haar hebben bestaat die kans aangezien die vaak een of twee flaporen hebben vanwege het veelvuldig haar achter hun oor stoppen.

Maar goed, de vraag is dus eigenlijk: wat voor haar heeft ze? kort of lang?
 
Vroeger (toen ik nog jong,fit,slank en sportief was) voetbalde ik.
Als je dan nieuwe voetbalschoenen kreeg zaten die ook niet meteen lekker en kreeg je pijn in de voeten (niet in het hoofd maar dat is een subtiel verschilletje dat te verwaarlozen is) en om ze perfect passend te maken deed je ze aan, zette je voeten 1 voor 1 in een emmer water en dan tijdens het dragen op laten drogen.
Misschien een tip voor je helm probleem?
 
Vroeger (toen ik nog jong,fit,slank en sportief was) voetbalde ik.
Als je dan nieuwe voetbalschoenen kreeg zaten die ook niet meteen lekker en kreeg je pijn in de voeten (niet in het hoofd maar dat is een subtiel verschilletje dat te verwaarlozen is) en om ze perfect passend te maken deed je ze aan, zette je voeten 1 voor 1 in een emmer water en dan tijdens het dragen op laten drogen.
Misschien een tip voor je helm probleem?
Helm op en in een emmer water doen? _O-
 
Heb precies hetzelfde met mijn nieuwe Shoei Neotec. In de winkel pastte ie perfect, maar na een uur gaat ie goed zeer doen. ik gebruik 'm nu alleen voor kortere ritjes in de hoop dat ie tzt wat ruimer wordt...
 
Gewoon een goede passende helm kopen. Ik ben nu ook aan een nieuwe toe, want ik krijg na een lange rit ook hoofdpijn. En dat is een kwestie van dat hij te ruim is geworden.
 
Even alle gekheid op een stokje maar er zijn speciaal voor dames ontwikkelde helmen.
Niet alleen lichamelijk schijnen de dames andere vormen te hebben maar ook qua vorm van hoofd en haardracht speelt natuurlijk ook een belangrijke rol wat pasvorm van helm betreft.
Dagje motor helm shoppen in een goed geoutilleerde helmen winkel en je kan je probleem zeer waarschijnlijk verhelpen.
 
Probeer anders idd eens een balaclava! Ik heb ook een druk punt.. Maar daar heb ik alleen last van als ik de helm verkeerd op het gezet, hierdoor schuift (lees; gaat een randje omhoogstaan) van de voering !

Balaclava en goed opzetten deed bij mij de truc! Btw vriend van mij rid ook met lang haar (staart) en die is er op deze manier ook van af
 
Mijn helm drukte erg opzij de kaken ik zat met van opzij opgedrukte pruilmond inde helm ;( Gewoon de voering opzij geschoven en met een kartelmes wat weggesneden. Sindsdien zittie heel fijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan