Problemen met je MF sticker op je kenteken

Dat ik t bij jou mag navragen :} thanks.

Maar toch:

Artikel 350

1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

2. Gelijke straf wordt toegepast op hem die opzettelijk en wederrechtelijk een dier dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, doodt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt.


Denk toch echt dat in genoemd voorbeeld de verdachte eerst een diefstal pleegt voordat hij het goed wat hij onrechtmatig onder zich heeft weggooid in de sloot.
Hij kan anders nooit met datgene bij die sloot komen. Hij heeft het dan al aan de macht van de rechtmatige eigenaar onttrokken en verdachte kan zich geheel vrij als rechtmatige eigenaar gedragen. Dus al voltooid delict diefstal voordat hij aan vernieling kan beginnen. Hij kan in dit geval niet de vernieling plegen zonder al aan alle bestanddelen van diefstal voldaan te hebben. Hij doet zich voor als rechmatige eigenaar op het moment dat hij het boek vernield.

Als ik vanuit een winkel een boek vanaf het schap pak en deze onder mijn jas, zonder betaling, mee naar buiten neem met de bedoeling deze 100 meter verder in de sloot te gooien...en ik word door de winkeleigenaar aangehouden op met moment dat ik halverwege de afstand winkel-sloot ben? Word ik dan aangehouden en (hopelijk) veroordeeld ter zake poging vernieling? Of voor diefstal? Mocht het poging vernieling worden zal voortaan iedere verdachte dit aanvoeren, strafbaarheid is tenslotte veeeel minder.


Jaja...sorry hoor, binnenkort gaan Pan en ik wel een eigen forum beginnen, WWW.WETGEVINGDISCUSSIE.NL :+

He leuk disscusie over wetsartikelen, kan je een avond\nacht\week vullend programma van maken. Weet het een en ander nog van mijn cursus vakdiploma beveilging.
 
niet met de sticker wel met het deel onder de sticker :+
full
 
gentlemen!

op zoek naar de eisen voor de zichtbaarheid van de kentekenplaat blijft google me maar naar dit forum sturen. Nou vooruit dan maar. Echter ook met search komen we er niet uit.
Vandaar de vraag: hoe plat mag een kentekenplaat liggen?

Tis een motor voor '95 waarvan de keurig nette nieuwe plaat (zonder mf stickers ;) ) vrijwel horizontaal gemonteerd zit. (plm 30 graden vanaf waterpas)Ja stoer he, dat vond de vorige eigenaar tenminste.
Helemaal ok voor zichtbaarheid als je wheely-end langs de controle rijdt, maar OW als je rustig rondtuft.
Dus op zoek naar eisen voor de plaatsing. ik vind alleen maar voor < '95: "goed zichtbaar", en das dus discutabel, en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

plaatjuh!!
getpicture.php



jaja er zitten tegenwoordig al spatborden op, een spiegel, de km teller doet het (ojee geen verlichting op de teller) enne die knipperlichten hoeven geloof ik niet. 2 achterlichten (stout! .. maar wel veilig op zon trilbak), de koplamp heeft zelfs een e-keur (maar welke?) het staat er iig op, een reflectortje komt eraan.. maarja die niet-opvallende plaat valt zo op he?
contradictio in terminus maar vertel dat hr agent maar!

groets, robair
 
gentlemen!

op zoek naar de eisen voor de zichtbaarheid van de kentekenplaat blijft google me maar naar dit forum sturen. Nou vooruit dan maar. Echter ook met search komen we er niet uit.
Vandaar de vraag: hoe plat mag een kentekenplaat liggen?

Tis een motor voor '95 waarvan de keurig nette nieuwe plaat (zonder mf stickers ;) ) vrijwel horizontaal gemonteerd zit. (plm 30 graden vanaf waterpas)Ja stoer he, dat vond de vorige eigenaar tenminste.
Helemaal ok voor zichtbaarheid als je wheely-end langs de controle rijdt, maar OW als je rustig rondtuft.
Dus op zoek naar eisen voor de plaatsing. ik vind alleen maar voor < '95: "goed zichtbaar", en das dus discutabel, en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

plaatjuh!!
(Afbeelding)


jaja er zitten tegenwoordig al spatborden op, een spiegel, de km teller doet het (ojee geen verlichting op de teller) enne die knipperlichten hoeven geloof ik niet. 2 achterlichten (stout! .. maar wel veilig op zon trilbak), de koplamp heeft zelfs een e-keur (maar welke?) het staat er iig op, een reflectortje komt eraan.. maarja die niet-opvallende plaat valt zo op he?
contradictio in terminus maar vertel dat hr agent maar!

groets, robair
Grin...Hier een paar kleine regeltjes

Kentekenplaat zijn wel wat regeltjes voor, m'n wetteksten kan ik ff niet bij maar uit m'n hoofd idd iets van max 30 graden en zichtbaar op 20 meter achter de motor. Maar goed, hou gezond verstand aan, ga in de auto zitten achter je motor en kijk hoe je plaat zit. (heeeel) Weinig politiemensen zullen het precies weten en de algemene bepaling in het oog houden: Wel of niet goed zichtbaar.
 
zo das even wat stof. tanx.
Gelijk doorgpluisd.. hm hij is zelfs minder illegaal dan ik dacht :) .
Heb vanochtend wel een overtreding art 5.4.12 lid 2 geconstateerd waardoor probleem art 5.4.51 lid 1e tijdelijk verholpen is. Tis geven en nemen.

Ik kan de plaat nog een pietsje rechterop zetten, niet teveel anders schijnt de plaatverlichting er niet meer op, en dan moet het maar ok zijn.

Ik moet het maar een beetje vergelijken met de ogentest vlak voor het rijexamen.
Als je op 50 m niet een kenteken kan lezen mag je eerst naar de opticien en geen examen doen. Je moet eerst "goed kunnen kijken" voor verkeersdeelname.
Dus als die aardige meneer met zn mooie pet op 25 m (plaat die 60 graden gekanteld is dan 'even groot' als een verticale plaat op 50 m, waar dan wel al 2x zo breed!!) mijn plaat niet kan lezen moet hij eerst naar de opticien. Je moet toch eerst "goed kunnen kijken". ;)
....
mwa misschien ook niet. Je hebt kans dat de uitleg niet helemaal gevolgd word.. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan