Problemen met mijn R6

10 nov 2011
16
0
Geertruidenberg
Hallo,

15 Okt heb ik een Yamaha R6 gekocht (bj. 2001)die begrenst is op het gas en in de caberateur. Hij heeft altijd prima gereden. Tot vanmorgen.
Bij het starten komt er een plof uit mijn uitlaat, heb hem een tijdje stationair laten lopen, was niks geks op te merken. Tijdens het rijden naar mijn werk reed hij in zijn 6de versnelling sneller dan hij normaal doet. (normaal zo 138-140 , en nu tegen de 150. Top is 156 overigens maar niet in zijn 6.)
Toen ik aankwam bij mijn werk maakte hij allemaal een aantal ploffen zoals hij bij het starten al deed.
Hij liep niet meer goed stationair, steeds met schokjes ging de toerenteller naar 2000 toeren.
Terug rijdend naar huis liep hij weer niet goed stationair en als ik reed had mijn motor hele erge schokken, alsof hij stilstaat en opeens weer gaat rijden. Er kwam ook veel rook uit mijn uitlaat en het geluid was iets harder als normaal, en binnenin mijn motor tikte het nogal. Naarmate langer ik reed, hoe beter hij wel aanvoelde , maar nog niet goed, zeker niet op lage toeren.

Kan iemand mij nuttige informatie geven wat er nu mis is?? Ik heb gehoord dat de motor zn laadste loodje heeft gelegd??
;(

M.v.g.

Jeroen
 
Hallo,

15 Okt heb ik een Yamaha R6 gekocht (bj. 2001)die begrenst is op het gas en in de caberateur. Hij heeft altijd prima gereden. Tot vanmorgen.
Bij het starten komt er een plof uit mijn uitlaat, heb hem een tijdje stationair laten lopen, was niks geks op te merken. Tijdens het rijden naar mijn werk reed hij in zijn 6de versnelling sneller dan hij normaal doet. (normaal zo 138-140 , en nu tegen de 150. Top is 156 overigens maar niet in zijn 6.)
Toen ik aankwam bij mijn werk maakte hij allemaal een aantal ploffen zoals hij bij het starten al deed.
Hij liep niet meer goed stationair, steeds met schokjes ging de toerenteller naar 2000 toeren.
Terug rijdend naar huis liep hij weer niet goed stationair en als ik reed had mijn motor hele erge schokken, alsof hij stilstaat en opeens weer gaat rijden. Er kwam ook veel rook uit mijn uitlaat en het geluid was iets harder als normaal, en binnenin mijn motor tikte het nogal. Naarmate langer ik reed, hoe beter hij wel aanvoelde , maar nog niet goed, zeker niet op lage toeren.

Kan iemand mij nuttige informatie geven wat er nu mis is?? Ik heb gehoord dat de motor zn laadste loodje heeft gelegd??
;(

M.v.g.

Jeroen


Ik kan je alvast vertellen dat je goed de sigaar bent meet de compressie in de eerste cilinder maar is :)

Alvast gaan uit kijken naar een ander blok zou ook geen verkeerd idee zijn overigens
 
Nieuw blok .... maar met de oude spruitstuk-rubbers? Misschien zijn de rubbers on-glad gemonteerd, bijvoorbeeld doordat ze koud/stug waren (in heet water leggen en/of tijdens klus bijwarmen met haarföhn). Het kleinste beetje lekkage tussen carbs en blok geeft al grote ellende.
 
Hij liep perfect toen ik hem ging halen, ook vloeistoffen etc ververst, sinds vandaag pas deze kwaal tegengekomen. Afgelopen zaterdag is mijn vering wel minder stroef gezet , waardoor de motor wel meer tikt en vage geluidjes maakt. Maar dat zal er waarschijnlijk wel niks mee te maken hebben.
Ik heb ook 0 verstand van technische toestanden
 
ik heb zelf een r6 gehad uit 2000 nooit problemen gehad ik zou inderdaad even de compressie laten meten maar als hij ploft kan het vanalles zijn dus het lijkt me gewoon verstandig om er wat eurootjes tegenaan te gooien en even na laten kijken door een monteur.

groetz.
 
Ik heb hem net gestart met mijn vader erbij. Hij startte gewoon weer super en liep netjes stationair.
Blijkbaar heeft er gewoon teveel vocht gezeten of vettig geweest, stukje gereden, ook weer zoals vanouds.. Wel raar maartoch.
En het tikken is van de koppeling of de kleppen zegt hij.
Nu hopen dat hij morgen ochtend weer zo lekker start:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan