problemen met mijn yamaha r1 2000

hasan

Rookie
11 apr 2004
29
0
enschede
vandaag eindelijk mijn droom motor gekocht, ik heb 2 uurtjes gereden toen ik aan kwam bij mij thuis wou ik een burn out proberen , maar ja dit ging helemaal mis op een gegevenmoment deed deze helemaal niks meer , natuurlijk wel mijn eigen schuld , en nou de motor loopt wel ik kan ook wel schakelen maar als je de koppeling los laat dan beweegt deze geen milimeter, tijdens stationeer lopende motor kan je schakelen , maar hij doet alsnog helemaal niks , ik heb het vermoeden dat de koppelingsplaten helemaal op zijn ,maar dan moet je kunnen voelen als je de motor op z,n versnelling zet en deze duwt dan voel je de compressie , maar helaas bij dit geval niet

wie o wie kan mij hierover meer vertellen

alle reacties zijn welkom

groet hasan
 
vandaag eindelijk mijn droom motor gekocht, ik heb 2 uurtjes gereden toen ik aan kwam bij mij thuis wou ik een burn out proberen , maar ja dit ging helemaal mis op een gegevenmoment deed deze helemaal niks meer , natuurlijk wel mijn eigen schuld , en nou de motor loopt wel ik kan ook wel schakelen maar als je de koppeling los laat dan beweegt deze geen milimeter, tijdens stationeer lopende motor kan je schakelen , maar hij doet alsnog helemaal niks , ik heb het vermoeden dat de koppelingsplaten helemaal op zijn ,maar dan moet je kunnen voelen als je de motor op z,n versnelling zet en deze duwt dan voel je de compressie , maar helaas bij dit geval niet

wie o wie kan mij hierover meer vertellen

alle reacties zijn welkom

groet hasan

wij kunnen niet achter het koppelingsdeksel kijken das jouw pakkie an,voor een monteur in het dagelijks leven een eitje lijkt me :?
 
gokje: platen verbrand, doordat je de koppeling hebt laten slippen tijdens de burnout. gebeurd veel vaker bij mensen die dat voor het eerst proberen... word rondje terug naar de dealer...

altijd je handel loslaten tijdens de burnouts...
 
Ja lekker is dat dat frictiemateriaal dat weggefikt is van je platen misschien,zit nu in je oliefilter en oliepompzeefje en her en der Jezus Christus ik zou hem maar niet meer starten :} AMEN :+
 
nou ik ben niet zeker van die koppelingsplaten, want deze zitten d,r pas aan en het is hiermee 3000 km gereden, volgens mij moet je de compressie kunnen voelen als je deze op de eerste versnelling zet (zonder de motor te starten) als je hem naar voren duwt dan ga je buiten je koppelingsplaten heen toch dacht ik tenminste , ik hoop dat iemand die hierover iets meer van weet, als het echt aan de koppelingsplaten ligt dan vind ik dat niet zo erg kan ook de versnellingsbak zijn natuurlijk

groet hasan
 
sjah. hoe goed ben je in burnouts maken. als je je koppeling half inhoud is je frictiemateriaal wel degelijk op in een minuutje tijd...

gewoon ff terug naar de dealer dus. gevalletje garantie als het niet je platen zijn lijkt me...
 
kijk door het olievulgaatje naar de platen terwijl iemand je motor in zijn 1 naar voren duwt,zie je het koppelingshuis stil staan en een aantal plaatjes toch doorglippen dan moet je snappen dat je toch maar evende boel ongemerkt weggefikt hebt :Z :X :z
 
whahahahhahahaha

ff burnt out doen met een half ingetrokken koppeling zeker? :+
kan ie mooi weer terug (op de aanhanger :P )
 
laat de koppeling dan ook los als je een burnie maakt, gas erop een kop los!!
 
100% zeker weten dat het de koppelingsplaten zijn.

succes bij de monteur (ik hoop dat het niet zo duur word als bij mij)
 
bedankt jongens ik heb het olie vul dopje erafgehaald en ik zag ellemaal van die frictie materiaal , en stinken naar brand lucht , dus het is wel de koppelingsplaten , voor een honda had ik 3 maanden geleden 163 moeten betalen
en ik gok voor yamaha r1 rond de 200 , ik schat , hier voor moet de olie ook ververst worden en natuurlijk de olie filter ,
 
er komt ook nog een carterpanpakking bij want het oliepompgaasje zal ook van de drap gezuiverd moeten worden anders draaid je R1blok alsnog snel in de soep in het rode redhot gebied op lucht/vacuumbelletjes draaiend '(
 
Beste Hasan,

Eerst gefeliciteerd met je R1 !!!

Zoals in je vorige topics ( verschil van en Yamaha R1 98 en 2000 en instappen op een yamaha R1 ) al had geschreven, ben je toch voor een R1 gegaan, ook al had je (bijna) geen ervaring met motorrijden.

Laat ik eerst even vertellen dat ik bijna voor 99% zeker weet dat het je koppelingsplaten zijn, want een burnout doe je zeker niet met half ingeknepen koppeling. Mijn advies, laat hem heel erg goed nakijken, voordat je weer verder rijd met deze motor..

Maar ik heb je vorige topics weer eens doorgelezen en ik vraag me echt af, of je weet waar je mee bezig bent.. Begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan, o.i.d maar zie het maar als een 'bezorgde mede MF-er'...Want er gebeuren in mijn ogen te veel ongelukkem met de motor!!!

In ieder geval, ik hoop dat je reparatie mee zal vallen!!

Groetjes,
 
Gefeliciteerd met de aankoop van je R1, alleen jammer dat je er geen dosis gezond verstand bij hebt gekocht. :(
 
Jongens, maak er nou geen afzeiktopic van. Iedereen moet leren, of dat nu op een R1 of een cb500'tje is (ook daarmee kun je platen verpesten)

Hasan, doe het voorzichtig aan, en laat de dealer je blokkie ff mooi schoon maken voordat je er op verder rijdt.
 
zo jongens bedankt voor de tips, ik weet dat het mijn eigen fout is, maar ja van fouten moet ik het leren, volgende keer als ik het ga doen koppeling helemaal los laten .(ik denk dat ik het niet meer doe)
 
Beste Hasan,

Eerst gefeliciteerd met je R1 !!!

Zoals in je vorige topics ( verschil van en Yamaha R1 98 en 2000 en instappen op een yamaha R1 ) al had geschreven, ben je toch voor een R1 gegaan, ook al had je (bijna) geen ervaring met motorrijden.

Laat ik eerst even vertellen dat ik bijna voor 99% zeker weet dat het je koppelingsplaten zijn, want een burnout doe je zeker niet met half ingeknepen koppeling. Mijn advies, laat hem heel erg goed nakijken, voordat je weer verder rijd met deze motor..

Maar ik heb je vorige topics weer eens doorgelezen en ik vraag me echt af, of je weet waar je mee bezig bent.. Begrijp me niet verkeerd, ik val je niet aan, o.i.d maar zie het maar als een 'bezorgde mede MF-er'...Want er gebeuren in mijn ogen te veel ongelukkem met de motor!!!

In ieder geval, ik hoop dat je reparatie mee zal vallen!!

Groetjes,

Helemaal mee eens,maar doe g.v.d voorzichtig met dat ding
 
vandaag eindelijk mijn droom motor gekocht, ik heb 2 uurtjes gereden toen ik aan kwam bij mij thuis wou ik een burn out proberen , maar ja dit ging helemaal mis op een gegevenmoment deed deze helemaal niks meer , natuurlijk wel mijn eigen schuld , en nou de motor loopt wel ik kan ook wel schakelen maar als je de koppeling los laat dan beweegt deze geen milimeter, tijdens stationeer lopende motor kan je schakelen , maar hij doet alsnog helemaal niks , ik heb het vermoeden dat de koppelingsplaten helemaal op zijn ,maar dan moet je kunnen voelen als je de motor op z,n versnelling zet en deze duwt dan voel je de compressie , maar helaas bij dit geval niet

wie o wie kan mij hierover meer vertellen

alle reacties zijn welkom

groet hasan


Hasan, jas an (flauw ik weet het) en naar de dealer. Daar worden er dan nieuwe koppeling platen ingezet en naar heel wat eurotjes mag je hem weer mee nemen om nogmaals een burnout te proberen.
 
Ik wil je niet afzeiken zoals iemand hier eerder riep, maar om als een beginner op een R1 te stappen en dan meteen zoiets te doen lijkt me niet het allerslimste.
Ik hoop dat je lang plezier hebt van dat ding als je nu wel hebt geleerd hoe je hem moet behandelen, en dat je met je onervarenheid je niet al te snel te pletter rijdt.
 
o ja matjer1 ik weet wel dat je het goed bedoeld, maar ik kon ervan niet afblijven stond hele dagen te geilen voor zo,n ding, ik heb 2 uur zitten te rijden maar wat een verschil! vergeleken met m,n honda cbr hele andere motor

het is netalsof je van een golf2 overstapt naar een bmw 6 cilinder dit is de enige manier hoe ik kan overbrengen qua gevoel

alvast bedankt voor meedenken

groet hasan
 
Terug
Bovenaan Onderaan