problemen met mijn yamaha xv750se '82

relle

Rookie
24 mrt 2012
5
0
nijmegen
Mijn yamaha heeft de hele winter binnen gestaan en wil nu niet meer starten. Ik heb er een nieuwe tank opgezet maar het probleem zit em niet in de brandstof toevoer. De bougies vonken niet meer, heb er nieuwe bougies opgezet maar die vonken ook niet. Lijkt dus een probleem met de ontsteking of de bobbine.

Iemand suggesties?
 
Pak je WPH erbij en een multimeter
Begin bij de accu of de spanning ok is ---> bekabeling onsteking ---> pulsgever(s) aansluiting(en) zitten op je CDI aangesloten --->CDI unit ---> bobine(s) --->bougiekabels--->bougies.
 
Laatst bewerkt:
Heb net pas tijd gehad om iets te doen. Ik heb net met een multimeter de bobines gechecked. Hij moet 2,7 Ohm weergeven met een marge van 15% bij 20 graden celcius. Ik kwam uit bij ongeveer 1,4 Ohm bij ongeveer 10 graden celsius. Weet iemand of dit ok is?
 
lijkt me geen probleem.
heb je diverse stekerverbindingen ook / al gecontroleerd?
vooral het stekkerblok onder je tank is berucht om corrosie.
je zult toch eerst de bedrading moeten controleren.
ook bougiekabels los en opnieuw in/opdraaien.
krijgt je electr unit wel stroom? (metalen kastje onder de tank)
is er al een extra min verbinding aanwezig van blok naar min accu?
 
Ok, weer wat kunnen doen. Heb nu de pick-up spoelen ook gechecked en die geven de juiste waarden aan. Er is dus geen storing in de bobine of de pick-up spoel, de accu is goed en ik heb geen beschadigingen kunnen vinden in de kabels. De bougies zijn goed maar vonken nog steeds niet terwijl de startmotor wel aanslaat. Ik weet het niet meer, vrijdag kan ik weer verder met het mysterie.
 
check ook even de (nul-stand?) schakelaar onder in je blok. het zwarte draadje loopt langs linker carterdeksel en kan daar beklemd raken en contact maken.
Schakelaar kun je verwijderen en testen door motor (accu en tank weg !) schuin te leggen, zodat de olie er niet uitstroomt.

En bij mijn vorige model zat er ook nog een startonderbreekschakelaartje in de koppelingshendel. (koppeling in = niet starten) Heb jij ook zo'n schakelaartje en is deze nog ok ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan