Problemen met Mychron laptimer

Chris748sps

MF'er
13 apr 2004
46
0
Lelystad
Effe een vraagje:

'k ben een Mychron Light laptimer aan het uitproberen en vraag mij af of er hier iemand is die ervaring heeft met deze dingen.
Op wat voor afstand van de baan zetten jullie de ontvanger neer?
Andere instellingen voor Assen zijn ook welkom a.u.b. ( ik doel op de tijdsinstellingen)

Alvast dank!

Groet'n, Chris
 
Meestal staat het kastje op de pitmuur. Wel met een losse accu eraan overigens.

Verder is de opnemer op de motor wel wat kritisch m.b.t. de hoek waaronder
hij het infrarood van de beamer binnenkrijgt. Zo goed mogelijk horizontaal
op de motor bevestigen.

Wat werkt er bij jou niet dan ?
 
Het was de eerste keer dat ik met een laptimer reed en ik had de transmitter in de auto achter de voorruit staan op ongeveer 20 meter van het circuit.
Dat werkt dus niet....
Ik begrijp dus dat de transmitter op de pitmuur moet staan.
Hoe gaat dit met eventuele andere transmitters die ook op de muur staan?
Zij kunnen elkaar niet beinvloeden??
Diefstal van de transmitter??? :?
 
Nee, zover haalt 'ie niet. Met externe accu in high power mode staat max. twintig meter bereik geloof ik in de handleiding. Dus als je hem dan 20 meter van het circuit zet moet je heel dicht tegen de witte lijn aan komen rijden, haal je het misschien net ;)

De transmitters beinvloeden elkaar niet. De laptimer 'ziet' de eerste transmitter op de pitmuur en wordt daarna een paar seconden 'blind'. Dit aantal blinde seconden is op de laptimer in te stellen. Ik heb hem op 60 sec. staan.

Diefstal heb ik nog niet van gehoord (althans niet van een transmitter dan). Die dingen zijn eigenlijk het jatten niet waard (de 'dure spullen' zitten in de laptimer en die heb je op je motor hangen) en wie gaat er nu met een loodzware accu lopen rondsjouwen ? Ik ben het ding tijdens een meerdaags evenement wel eens vergeten van de pitmuur te halen en de volgende dag stond 'ie er nog :X
 
Als er meerdere transmitters op de pitsmuur staan, hoe weet ik dan zeker dat ie die van mij pakt???
Rij jij ook op 4 augustus? Misschien kun je mij ter plekke even informeren :}
 
Hij weet niet welke van jou is. Hij ziet gewoon de eerste. Die transmitters zijn allemaal hetzelfde.

Alle 'intelligentie' zit in de laptimer zelf. Die ontvangt alleen maar een 'je-bent-nu-op-start-finish' signaal van een transmitter.

Ben erbij 4 augustus. Kunnen we altijd even bijkletsen. Als je twee zwart/gele R6-bananen spot, dan zijn wij dat :)
 
Aha!!! Alweer wat wijzer!! Handig hé zo'n forum :}

Ik zal op twee R6-en letten!!
Als je een grijze 748 ziet rondzwalken dan ben ik dat duzz...

Welke klasse rij je trouwens?
 
S1, vind ik nog even snel genoeg voor mezelf ;)

Het is inderdaad weer lekker vroeg opstaan om op tijd in Assen te zijn...
 
.... de transmitter in de auto achter de voorruit staan op ongeveer 20 meter van het circuit.
.....
Glas dempt infrarood licht, in tegenstelling van zichtbaar licht dus. Als je een infra rood bril op zou kunnen zetten, zou je tegen een glazen ruit aankijen alsof die zwaar beslagen is.
Volgende keer voor het zijraam dan maar, met raam open dan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan