Problemen met remmen (rempomp)

hey iedereen :W

heb mijn zx9r omgebouwd tot streetfighter.

Motor had reeds tijdje stil gestaan en deze dan ook zo gekocht, ondertussen mooi en fijn machientje geworden. 8-)
De voorrem was echter allesbehalve. :?

Nu denk ik dat de vorige eigenaar hier reeds aan gesleuteld had.
Ik heb namelijk voorraan twee 4-zuigerklauwen maar de zuiger van mijn originele rempomp is maar 16 mm en dat remt geen bal. Ik krijg de hendel tegen het gas aangetrokken en de motor vertraagt amper (levensgevaarlijk I know :N ) hoewel deze reeds enkele malen zijn ontlucht zoals het hoort.

Volgens mijn vaste monteur zou ik de rempomp moeten vervangen door een exemplaar met een zuiger van 18 of 20 mm en dan zou dit opgelost zijn.Een andere oplossing die hij in gedachten had was een remschijf en klauw verwijderen. Dus met slechts een kleine ingreep weer goed remmen en kosten gespaard.

Nu is mijn vraag wie weet wat de beste oplossing is?
Indien ik beter een andere rempomp plaats , heeft iemand toevallig een passend exemplaartje liggen??? dacht daarbij aan BMW of eventueel Suzuki misschien nog merken...???

Of kan ik de goedkope oplossing overwegen?
namelijk als ik een remschijf +klauw wegneem remt hij dan beter en remt hij dan genoeg voor mijn motor??? ;)

hopelijk een snel antwoord want zo rijden is allesbehalve; ik kan nergens losgaan tenzij ik een remafstand heb van enkele 100den meters :r

GREETS
 
Heb nog wel een GSXR en een Speed Triple rempomp voor je liggen,zijn allebei in combinatie met 2keer 4zuigerklauwtjes.Kun je zo 1 van me krijgen,zit wel in Friesland.
:W

Ooo,je zit niet echt in de buurt zie ik. :X
 
Laatst bewerkt:
Een oude ZX-9R heeft standaard al 2x Tokico 4-zuigerremklauwen.
En standaard vlgs mij ook een 5/8"-pomp (=16 mm).
Zelfs 6-zuigerremklauwen werken hebben standaard een 5/8"-pomp (oa. ZX-12R, Hayabusa) en remmen prima.

Dus ik denk dat er iets heel anders aan de hand is.
Lucht in de leiding?
Remzuigertje vast?

Greetz, Q
 
Terug
Bovenaan Onderaan