zantzakkie
Blue boy
- 6 mei 2019
- 1.678
- 1.597
Ik heb even jullie advies nodig..
Ik heb denk ik een probleem met de voorrem van mijn Honda cb-600 FA.
Het is mijn eerste motor, dus heb niet veel referentiemateriaal.
Alleen de lesmotor, maar daarmee ga je maximaal 50km/u noodstoppen maken.
Ik heb regelmatig geoefend met mijn motor, en kwam het probleem van doorslaande vering tegen, wat vaak leidde tot een stuiterend voorwiel.
Nadat ik de vering heb laten vervangen km ik erachter dat ik weer opnieuw moet leren remmen, de achterkant is veel lichter sindsdien.
Het probleem is als volgt, Ik krijg het voorwiel niet geblokkeerd bij hoge snelheid bij normaal opbouwend remmen.
Als ik (zachtjes) op gras of gravel rijd krijg je het normale snelle pulsen van het abs.
Maar als ik op asfalt opbouwend rem vanaf zo'n 180km/u krijg ik maar ongeveer 1 puls per seconde te horen, en voelt de handle hard aan.
Voor mijn gevoel moet het veel harder kunnen, de achterkant is erg licht, maar komt niet de lucht in als ik extra naar voren leun.
As je bijna stilstaat wel natuurlijk, maar dat hoeft niet zo van mij.
Ik weet dat er vaak een begrenzing zit in het abs om stoppies te voorkomen, maar daar zijn we nog lang niet.
Moet ik het zoeken in de remblokken, of is de beschreven situatie normaal?
De motor is wel voorzien van combined-abs, en ik gebruik voor de meeste remacties de gecombineerde achterrem.
Er liggen MPR5 en 4 onder A/V
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik heb denk ik een probleem met de voorrem van mijn Honda cb-600 FA.
Het is mijn eerste motor, dus heb niet veel referentiemateriaal.
Alleen de lesmotor, maar daarmee ga je maximaal 50km/u noodstoppen maken.
Ik heb regelmatig geoefend met mijn motor, en kwam het probleem van doorslaande vering tegen, wat vaak leidde tot een stuiterend voorwiel.
Nadat ik de vering heb laten vervangen km ik erachter dat ik weer opnieuw moet leren remmen, de achterkant is veel lichter sindsdien.
Het probleem is als volgt, Ik krijg het voorwiel niet geblokkeerd bij hoge snelheid bij normaal opbouwend remmen.
Als ik (zachtjes) op gras of gravel rijd krijg je het normale snelle pulsen van het abs.
Maar als ik op asfalt opbouwend rem vanaf zo'n 180km/u krijg ik maar ongeveer 1 puls per seconde te horen, en voelt de handle hard aan.
Voor mijn gevoel moet het veel harder kunnen, de achterkant is erg licht, maar komt niet de lucht in als ik extra naar voren leun.
As je bijna stilstaat wel natuurlijk, maar dat hoeft niet zo van mij.
Ik weet dat er vaak een begrenzing zit in het abs om stoppies te voorkomen, maar daar zijn we nog lang niet.
Moet ik het zoeken in de remblokken, of is de beschreven situatie normaal?
De motor is wel voorzien van combined-abs, en ik gebruik voor de meeste remacties de gecombineerde achterrem.
Er liggen MPR5 en 4 onder A/V
Alvast bedankt voor jullie reactie.