Problemen met schakelen

Zx6r-Meanduck

Die hard MF'er
11 feb 2007
539
0
Nunspeet
Beste mensen,

ik ben anti-technisch, ik beperk me alleen tot het rijden ;( .
Ik had dus een vraagje en die is als volgt:

Mijn motor blijft in de eerste versnelling steken. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik krijg hem namelijk met geen mogelijkheid in de 2de versnelling of neutraal. Hij blijft gewoon hangen. Ik weet de oorzaak niet want de laatste keer dat ik erop reed, was er niets aan de hand. Hij heeft toen wat langer stilgestaan en toen ik de motor laatst wou gebruiken, bleef hij dus steken.

Iemand zei mij dat dit waarschijnlijk een klein probleempje is, maarjaw ik wil niet opgelicht worden bij de motorreparateur hier. Ik vertrouw die zaak niet :P .

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groeten Erik
 
een vriend van mij heeft ongeveer hetzelfde gehad. hij kreeg hem wel in zijn 2 en 3 enz. hij had soms met schakelen dat hij tussen de versnellingen in zat bijv. tussen 3 en 4 dan wil je gas geven maar dat werkt hetzelfde als je hem in zijn neutraal hebt staan een hoop herrie en voor de rest niks. bij hem waren de koppelingsplaten zo goed als dood je kon er nog mee rijden maar verder dan een straal van 20 km durfde hij echt niet. succes met de reparatie.

je kunt toch ook naar een andere monteur gaan?
 
Oww nee ik krijg hem nergens anders in, tis puur in ze 1. Ik hoop alleen van harte niet dat het de koppelingsplaten zijn. Want dan ga ik huilen ;(.

Wat betreft andere monteur, er zit er hier maar 1, en de volgende zit 25 km verderop, dan moet ik helemaal erheen rijden in de 1ste versnelling. Alleen als het echt niet anders kan, zal ik wel even een aanhangertje regelen. HEHE :P
 
Oww nee ik krijg hem nergens anders in, tis puur in ze 1. Ik hoop alleen van harte niet dat het de koppelingsplaten zijn. Want dan ga ik huilen ;(.

Wat betreft andere monteur, er zit er hier maar 1, en de volgende zit 25 km verderop, dan moet ik helemaal erheen rijden in de 1ste versnelling. Alleen als het echt niet anders kan, zal ik wel even een aanhangertje regelen. HEHE :P

koppelings platen hebk zelf gedaan, total kosten platen+veren+pakking was bij elkaar ongeveer 120 euro. dus janken hoef je niet :9

Als je een werkplaatshandboek erbij pakt kan t niet moeilijk zijn, misschien een mede MF-er die bij je in de buurt woont die je wilt helpen sleutelen?
 
Ik weet niet veel van kawa's (als het daar tenminste om gaat) maar wel het een en ander van motoren in het algemeen.
Als de motor niet uit zijn 1 te krijgen is, kan er iets mis zijn met het uitwendig schakelmechanisme. Kijk eens of het pookje of het stangenstelsel nergens achter blijft haken. Kan gebeuren als de motor omgevallen is. Dat is een goedkope reparatie.
Ook kan er een schakelvork krom zijn. Die zit in de versnellingsbak en dat is een dure reparatie.
Verder hebben kawa's vanaf een bepaald bouwjaar een zgn. "positive neutral finder".
Daar kan ook wat mis mee zijn.
De koppeling is het waarschijnlijk niet, want een motor schakelt ook zonder koppeling.
succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan