Problemen met suzuki gs500 na wisselen brandstof slangen

M.suzuki500

Rookie
18 mrt 2021
25
4
Rotterdam
Goedemiddag,

Tijdje terug een suzuki gs500 van 2002 gekocht. Vanuit dealer kreeg ik hem mee met een aansluiting vanuit de benzinetank direct aan de carburateurs met een benzinefiltertje tussen beide.
De benzinekraan was aanwezig maar had geen nut want was een gesloten systeem dus de ON aan de Res en de Prim afgesloten. Vaccumslang was gewoon netjes aangesloten.

Twee weken geleden de benzineslangen en benzinekraan in de tank verwisseld. 2 slangen vanuit de tank aan de benzinekraan, 1 vanuit de benzinekraan aan de carburateurs en de vaccumslang gelaten hoe die was.

Eerste twee dagen geen problemen met rijden. Starten ging goed en reageerde goed op gas geven. (had zelfs het idee dat die beter reageerde) Nu heb ik problemen met het starten.

Start moeizaam. Hierbij de chocker helemaal open en geen gas geven.
Motor start en blijft rond de 2000 Rpm. Bij het geven van gas neemt de Rpm af en valt de motor uit.
Kan dan opnieuw starten maar hetzelfde blijft zich herhalen.
Voorheen bij het starten met choke kreeg ik 4000-5000 rpm.

Alle slangen gecontroleerd. Bevatten brandstof en niet geknikt. Voldoende brandstof in de tank.

Kan even niet bedenken wat het is. Iemand een idee.

Ps:ben nieuw in de forum!
 
Dank. Misschien een idee.

Vraagje: de 2 benzineslangen aangesloten aan de benzinekraan in de tank wordt hier ook vaccum aan gezogen?
Want merkte op dan een van die slangen niet goed afsluit waardoor misschien lucht bij komt.
 
Heeft dat ding twee benzinekranen?
1616077433490.png
 
Heeft dat ding twee benzinekranen?
Bekijk bijlage 1608868
Ja, GS500 heeft eentje aan de tank vast (alleen bedoeld om de benzine uit te zetten bij onderhoud) en eentje aan het frame (met vacuum besturing).
controleer werking choke
nog beter is om grote schoonmaak carburateurs te doen .
en als dat niet je dagelijks werk is eerst goed in lezen en youtube filmpjes bekijken .
Heel gek, maar sommige GS500tjes willen bij niet al te koud weer ook best starten zonder choke. Mijn eerste was daar een voorbeeld van. Goed getimed blipje gas en het ding kwam zonder al te veel morren tot leven.

Dank. Misschien een idee.

Vraagje: de 2 benzineslangen aangesloten aan de benzinekraan in de tank wordt hier ook vaccum aan gezogen?
Want merkte op dan een van die slangen niet goed afsluit waardoor misschien lucht bij komt.
Er wordt vacuum gezogen aan de kraan, dan zorgt de kraan dat de benzine laat lopen.

Heb je de benzinefilter er nog tussen? En zie je dat daar de benzine ook echt doorheen loopt of kan het zijn dat die daar verstopt zit?

Zit er roest in de tank of andere bende?

Waarom is de 2e benzinekraan er ooit tussenuit gehaald?
 
Ja, GS500 heeft eentje aan de tank vast (alleen bedoeld om de benzine uit te zetten bij onderhoud) en eentje aan het frame (met vacuum besturing).

Heel gek, maar sommige GS500tjes willen bij niet al te koud weer ook best starten zonder choke. Mijn eerste was daar een voorbeeld van. Goed getimed blipje gas en het ding kwam zonder al te veel morren tot leven.


Er wordt vacuum gezogen aan de kraan, dan zorgt de kraan dat de benzine laat lopen.

Heb je de benzinefilter er nog tussen? En zie je dat daar de benzine ook echt doorheen loopt of kan het zijn dat die daar verstopt zit?

Zit er roest in de tank of andere bende?

Waarom is de 2e benzinekraan er ooit tussenuit gehaald?
Ah.. Dank voor de uitleg.
Nee benzinefilter heb ik eraf gehaald daar de benzinekraan in de tank al een filter heeft.

Er zit wel wat roest in de tank. Hij is nu half vol.

Bedoelt u waarom degene van wie ik de motor heb overgenomen de 2e benzinekraan had verwijderd?
Geen idee

Ik had een benzinekraan aan het frame alleen had deze geen aansluiting aan de benzinetank
 
Ah.. Dank voor de uitleg.
Nee benzinefilter heb ik eraf gehaald daar de benzinekraan in de tank al een filter heeft.

Er zit wel wat roest in de tank. Hij is nu half vol.

Bedoelt u waarom degene van wie ik de motor heb overgenomen de 2e benzinekraan had verwijderd?
Geen idee

Ik had een benzinekraan aan het frame alleen had deze geen aansluiting aan de benzinetank
Dan vermoed ik dat je tank smerig is aan de binnenkant eigenlijk. Ik gok dat de vorige eigenaar dat filter er tussen wilde stoppen, maar tot de conclusie kwam dat het niet pastte. Toen de 2e benzinekraan niet meer gebruikt.

Jij hebt dat nu ongedaan gemaakt en zit met de shit. (Gok ik)

Post eens een foto van de binnenkant van je benzinetank. Dan kunnen we even meekijken.
 
Dan vermoed ik dat je tank smerig is aan de binnenkant eigenlijk. Ik gok dat de vorige eigenaar dat filter er tussen wilde stoppen, maar tot de conclusie kwam dat het niet pastte. Toen de 2e benzinekraan niet meer gebruikt.

Jij hebt dat nu ongedaan gemaakt en zit met de shit. (Gok ik)

Post eens een foto van de binnenkant van je benzinetank. Dan kunnen we even meekijken.
Dat zou heel goed kunnen. Je kan nu alleen niet veel zien doordat er benzine in zit.
Zodra ik een fatsoenlijk foto kan maken dan doe ik dan en post ik hem hier.

Dit is de ingang van de tank
 

Bijlagen

  • 16160861648835869880706333922740.jpg
    16160861648835869880706333922740.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 30
Dat zou heel goed kunnen. Je kan nu alleen niet veel zien doordat er benzine in zit.
Zodra ik een fatsoenlijk foto kan maken dan doe ik dan en post ik hem hier.

Dit is de ingang van de tank
Ja. Dat is roest. Dat moet er uit. Het hoort mooi glimmend te zijn. Benzine is doorzichtig.
Die bende is waarschijnlijk in je carburateurs gekomen en daarom start ie niet zo heel lekker.

Toevallig ben ik zelf ook bezig om een tank weer roestvrij te maken.


Maar voor jou betekend het: Tank eraf, carburateurs eraf, brandstofslangen eraf en allemaal schoon maken. Daarna alles weer terug.
 
Ja. Dat is roest. Dat moet er uit. Het hoort mooi glimmend te zijn. Benzine is doorzichtig.
Die bende is waarschijnlijk in je carburateurs gekomen en daarom start ie niet zo heel lekker.

Toevallig ben ik zelf ook bezig om een tank weer roestvrij te maken.


Maar voor jou betekend het: Tank eraf, carburateurs eraf, brandstofslangen eraf en allemaal schoon maken. Daarna alles weer terug.
Dat wordt nog een klus dus!
Even wat informatie online zoeken. Maar dan gaan we dat proberen.
 
Dat wordt nog een klus dus!
Even wat informatie online zoeken. Maar dan gaan we dat proberen.
Lees even dit topic door:

Daar komen heel wat goede tips langs.
 
En ik hoor hier trouwens uit dat je nog redelijk nieuw bent met motoren, als je je locatie in je profiel toevoegt (mag de stad zijn waar je woont, maar ook de regio), kan er misschien nog wel iemand aanbieden om te helpen.
 
Bedankt voor je tips. Tank heb ik schoongemaakt.

Carburateurs wilde ik laten doen bij een garage die vragen er wel 350 euros voor.
Iemand in de omgeving Rotterdam die een garage kent die carburateurs schoonmaakt?
Ik woon niet in Rotterdam, maar als carbs schoonmaken 350 euro opleverde wisselde ik nu nog van baan. Uit elkaar halen van carburateurs is niet al te lastig als je secuur werkt en daar gaat het meeste tijd en dus geld in zitten.

Ik woon denk ik iets te ver, maar kan @Carburateur of @Rob RD je niet helpen?
 
Ik heb geen ultrasoon, maar kan wel een handje helpen, liefst dat je ze zelf uitbouwt, dan ben ik lekker lui.
Maar als je ff via PB contact op neemt komen we daar wel uit. Als je ze gaat schoonmaken, knal er dan gelijk een revisiesetje in, dan is het allemaal weer lekker fris en vers...
 
Bedankt alle voor jullie reactie.
Ja ik vond het zelf ook wel duur ondanks dat ik hier weinig ervaring mee heb.

Ik kan de carburateurs wel zelf eruit halen.
Alleen dan moet deze schoongemaakt worden, weer samengesteld en afgesteld worden .
Heb er weinig ervaring mee maar sta wel open om te leren.
ik begreep dat met ultrasoon het beste is en dat het afstellen vaak moeilijk is.
 
Bedankt alle voor jullie reactie.
Ja ik vond het zelf ook wel duur ondanks dat ik hier weinig ervaring mee heb.

Ik kan de carburateurs wel zelf eruit halen.
Alleen dan moet deze schoongemaakt worden, weer samengesteld en afgesteld worden .
Heb er weinig ervaring mee maar sta wel open om te leren.
ik begreep dat met ultrasoon het beste is en dat het afstellen vaak moeilijk is.
Als je handig genoeg bent om ze van je motor af te halen kun je ze ook wel uit elkaar halen. Zorg dat alles wat uit carburateur 1 komt er ook weer in terug gaat (behalve de delen in je revisiekit) en bij carburateur 2 hetzelfde. Clipjes op je naalden laat je zitten. Brandstofslangen is nu een goed moment om ook meteen mee te vervangen.
Bij uit elkaar halen veel foto's maken. Liever te veel dan te weinig. Dan heb je een mooie handleiding om alles terug in elkaar te zetten.

Wat er uit moet:
Sproeiers
Naalden
Vaccuummembramen
Vlotter
Vlotterbak
Vlotternaald

Enige waar je op moet letten is de mengselschroef. Nr 43 op dit plaatje:
1617132466899.png

Draai die helemaal in, en met het indraaien tellen hoe vaak je die rond moet draaien tot helemaal ingedraaid. Daar moet ie ook op terug gezet worden.

Verder als het even kan mogen de carburateurs aan elkaar blijven zitten. dus de afstelling wat je doet met synchroniseren kom je niet aan.

De hele zooi bij een andere motorzaak afgeven dat chef 350 piek en die ultrasonen het voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan