Problemen met warme motor

Mannaking

Rookie
27 apr 2020
2
0
Mijn Pitbike 140cc (soort van motor:)) heeft een probleem zodra ie warm is. Koud start de motor goed op maar moet wel een beetje gas erbij geven om ervoor te zorgen dat de motor niet uitvalt. Dan zodra de motor warm is en op hogere toeren zit valt de motor ineens weg, hij blijft aan staan maar alle kracht is weg met beide vol gas en half gas. Dit doet ie today ik redelijk traag ga en dan kan ik weer met een sputterende motor verder. Alleen lage toeren lijken dan te werken en als ik sneller wil gaat de motor erg sputteren(qua geluid) en dan valt de kracht weer weg. Iemand enig idee?
 
Klinkt alsof hij geen benzine toevoer krijgt, trekt ie je vlotter kamer leeg? (Vanuit gaande dat je Pitbike een carburateur heeft).
Misschien een benzine slang geknikt?
 
Ga voor jezelf eens na of het de temperatuur is of de tijd dat je motor loopt. Dit klinkt namelijk als een probleem in de aanvoer van benzine naar de carburateur: je verbruikt meer uit het vlotterbakje dan er wordt aangevoerd uit de tank. Testen: de doorstroming vanuit de kraan, benzineslang vrij en zonder knikken. Gebruik je een geschikt benzinefilter (er zijn twee soorten. de ene soort filtert fijner, maar stroomt minder door en wordt gewoonlijk gebruikt in combinatie met een brandstofpomp, de andere soort stroomt beter door en werkt daardoor goed icm toevoer op basis van de zwaartekracht (zoals bij een pitbike). Als laatste: ontlucht je tankdop goed? als de tank langzaam vacuüm zuigt komt er ook niet veel meer uit. Dit kun je controleren door de tankdop even los te draaien en een seconde of vijf te wachten. als de motor daarna weer normaal functioneert was dit het probleem. Succes er mee!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan