Problemen met wegligging -> Bandenkeus??

Ik al een tijd last van slecht sturende motor (honda cbr600f2 25kw).
Laatst heb ik m'n balhoofdlager gesteld omdat deze iets speling had.
Na het afstellen (de stelmoer zat al flink vast maar moest nog een slag vaster)
had ik een duidelijk anders sturende motor.

De motor was echter niet meer in een recht spoor te houden.
Nu ben ik gister naar de dealer geweest en die heeft naar m'n banden
gekeken (bridgestone bt010) en de voorband is flink ongelijk afgesleten.
Hij vertelde mij dat ik het beste met een continental road attac kon gaan rijden.
Een bridgestone bt014 slijt volgens hem ook scheef af en een michelin pilot raadde hij mij ook af.

Wat kan ik nu het beste doen?? Nog eens kijken naar het balhoofdlager (zit niet te strak denk ik, wanneer het voorwiel van de grond is draaid het stuur licht) of naar de banden gaan kijken.
Ik twijfel of ik alleen voor laat vervangen of achter ook, achter is namelijk nog 30% en daar is niets mis mee.
Kan iemand mij verder helpen met de bandenkeus, wat is in mijn geval een goede band voor een goede stabiele wegligging in de zomer??

Alvast bedankt, groeten :W
 
Misschien is wat aandacht aan je balhoofd toch een idee?

Ik had laatst al wat gelezen over een gelijk probleem van een slecht sporende motor. Probleem kan best zijn dat er een soort dood punt in je stuurinrichting zit. Hierdoor is er in het midden een soort strakker punt (met belasting?) en mis je de fijne automatische stuurcorrecties.

Hierdoor wordt je motor erg zoekerig en de wegligging niet fijn.

Dat het scheef afslijt is weer een heel ander probleem denk ik? Kan het me moeilijk voorstellen met een motor. Met een auto gaat bij een slechte richting de wielen tegen elkaar inwerken en scheef slijten. Met een 2 wieler? Is het geen schade motor geweest?

Banden heb ik geen kaas van gegeten. Succes TS.
 
Laat me raden... hij had die Conti's toevallig op voorraad? :+

Wat bedoel je precies met scheef afslijten? Bedoel je dat de linkerkant anders afslijt dan de rechterkant? Of bedoel je misschien dat de band gaat cuppen (da's ongelijk afslijten van het profiel in draairichting gezien. Dan krijg je van die zaagtandjes a.h.w.)?
 
Ik zou een andere dealer zoeken..... BT014 en Pilot Sport zijn top of de bill, beter krijg je niet voor straatgebruik. Ik zou zeker geen Conti's nemen. En dat ongelijkmatig afslijten (cuppen) is normaal en komt van het remmen.
 
de CBR van mijn vriendin had ook een erg slecht balhoofdlager -O- ( ook een vast punt erin) daar was ook niet mee te sturen, tot het vervangen is door een conisch lager en alle stuurproblemen waren op slag weg,


enne waarom zou een Bridgestone scheef afslijten :? als een band scheef alfslijt is er gewoon iets niet in orde met de motor :Y


als je er toch sportievere banden op wil gooien zou ik de Michelin Pilot Powers aanraden :} echt geweldige band en iets slijtvaster dan een BT014.
 
Het balhoofd zit geen zwaar punt in, dit heb ik getest met het wiel van de grond.
De vraag is dan misschien hoe het lager zich gedraagd met belasting, zou er dan wel een zwaar punt kunnen ontstaan??

Wat betreft de banden, ik bedoel idd dat de band gaat cuppen, ik was wat vaag met de omschrijving. Als ik de band zo bekijk zal het me niet verbazen dat het vage stuurgedrag hier door komt dus die ga ik zoiezo vervangen.

De reden van mijn vraag was ook de twijfel over continental banden,
een bandenboer die kiest voor continental ipv michelin ben ik nog nooit tegengekoemn :? Het verhaal van het cuppen bij bridgestone het ik wel vaker gehoord dus die worden het niet meer maar de pilot's van michelin kunnen toch nooit slecht zijn??

Kan iemand mij misschien advies geven welk merk banden en type het beste is in mijn geval, het gaat veelal om levensduur zonder vreemd af te slijten en om stuurprestaties op droog wegdek, niet om behoud bij grote belasting (25kw :X )
 
Misschien balhoofdlager te strak gezet waardoor de motor zich niet kan richten. Pilod Road is prima band, Conti Road Attack blijkt ook niet verkeerd te zijn. BT 014's hebben lang niet zo'n last van cuppen als de 010's.
 
Misschien balhoofdlager te strak gezet waardoor de motor zich niet kan richten. Pilod Road is prima band, Conti Road Attack blijkt ook niet verkeerd te zijn. BT 014's hebben lang niet zo'n last van cuppen als de 010's.

dan wil ik niet weten hoe erg 010's zijn
mijn 014 voor begon al te cuppen en (ont)sporen na 7K
 
Als je voorband raar versleten is kun je een erg vreemd rijdende bike hebben.
Op mijn huidige fzr zat een erg goede (veel profiel) contie voorbandje, toch kon ik niet wennen aan deze bike en ze stuurde erg vreemd ivm m'n vorige fzr.
Omdat ik nog een setje andere wielen met bt-90 banden had liggen heb ik effe het voorwiel verwisseld en ze stuurt meteen weer super.


Dus het probleem kan heel goed in je voorband zitten.
 
Toen ik nog een 600F had heb ik er pilot roads onder laten monteren. Iedere week 100 km wwon werk verkeer en geen centje pijn! Prima banden, ook voor het wat sportievere werk is het een prima band........
 
ik denk niet echt dat cupping het probleem is, het zal misschien wel helpen, maar zoals jij het vertelt lijkt het in mijn ogen toch op een balhoofdprobleem... maargoed miss best eerst een nieuw setje banden, leg maar michelin pilot powers... lekkere bandenboer heb jij daar :X _O-
 
ik vermoed als je stelmoer al enorm vast zat, er was nog speling dus je hebt m nog strakker moeten zetten, dat je lager zn beste tijd gehad heeft :)
 
Dank voor jullie reactie, hier heb ik zeker wat aan :}

Ik denk dat ik na de winterstop gelijk voor en achter nieuwe banden eronder laat zetten, als dit klote weer door blijft zetten rijd ik toch niet veel meer.
Nieuwe banden heb ik toch nodig en als het probleem dan nog steeds aanwezig is zoek ik wel verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan