Problemen met XTZ 660

Status
Niet open voor verdere reacties.

warke

Rookie
2 okt 2006
3
0
SCHERPENHEUVEL (Belgie)
Heb een maand geleden problemen gehad met mijn XTZ, tijdens het rijden plots beginnen stotteren(niet meer op toeren komen) en na nog een aantal km stilgevallen, batterij was leeg. De dag erna met jumpstarter terug gestart en niks meer aan de hand; Is dan op groot onderhoud geweest bij dealer, men kon niets vinden. Nu gisteren bij het starten opnieuw problemen, kwam niet op toeren en begon terug de stotteren waarna stilgevallen. Terug gestart met jumpstarter en toch kunnen naar huis rijden. Vandaag geen probleem meer. Ik stel wel vast dat wanneer de motor draait en ik gas geef , het licht minder gaat branden i.p.v feller. Wat kan het zijn, misschien de spanningsregelaar ??? ER zit een nieuw batterij in, heb ik vorige maal na stilvallen geplaatst.
 
Te korte ritjes?

Haal ook eens lampen uit fittingen en kijk met een zaklantaarn in de fittingen of er niet door ingedrongen vocht oxidatie in is ontstaan, die vaak kortsluit-bruggen vormt. Eén zo'n fitting is erg genoeg ...

Nog: een paar keer meegemaakt dat een draad binnen in de fitting van een lampje zelf "lichtjes" contact maakte met de buitenhuls ... bij meer trilling meer kortsluiting .... daar kun je echt naar zoeken tot je een ons weegt, maar ik kreeg verdenking tegen zo'n lamp en na succesrijke vervanging van het lampje ging ik natuurlijk op het oude exemplaar sectie verrichten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan