problemen met ZZR..

kawafever

Rookie
29 mei 2004
21
0
B-WVL
mijn zzr heeft problemen tijdens het optrekken in 2e versnelling...
als ik volgas geef in 2e, begint de kawa te schokken vanaf zo'n 8000 RPM en dit totdat ik naar de 3e versnelling schakel ;(

ben even bij mijn dealer langsgeweest en hij vertelde me dat de oorzaak
mijn 4-1 uitlaat was (origineel een 4-2) en dat dit niet zomaar weg te regelen is!?

in alle andere versnellingen trekt hij soepel op en heb eveneens geen problemen met het starten...

kan dit?
waarom enkel in 2e versnelling?

Greetz :]
 
heb hem pas een 4-tal maanden...
uitlaat zat er reeds op toen ik hem kocht...

in het begin reed ik vooral rustig, heb nog maar net mijn rijbewijs!
vandaar dat ik het waarschijnlijk nu pas opmerk :]
 
het gevoel van inhouden tijdens het optrekken, en dit zo'n 5-tal keren na elkaar vooraleer ik naar 3e versnelling schakel (aan 14.000 RPM).

hij 'vliegt' zeker niet uit versnelling !!!
dealer zei eveneens dat versnellingsbak nog OK is...

Greetz :]
 
Het maximum koppel van een zzr1100 ligt rond de 8000 rpm, dan krijgt de versnellingsbak het toch even wat zwaarder, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch de versnellingsbak verdenk, mede om 't feit dat hier het hoogste koppel ligt, en er geen problemen bij dit toerenal zijn als er een andere versnelling ingeschakeld is........
 
Ik heb het ook gehad, inclusief het zo af en toe absoluut niet voorbij de 7500rpm willen trekken. Bij mij waren het de carburateurs. Volgens mij zijn die dingen knap lastig af te stellen op een ZZR; mijn dealer heeft toch een aantal pogingen nodig gehad voor ik tevreden was.

Ik had het trouwens het 'schokken' wel in alle versnellingen. Andere symptomen waren het zo af en toe afslaan voor een stoplicht, en het zeer lastig warm starten.
 
Benzinegebrek door een verstopping in de aanvoer,verkeerde bougies die telangzaam op temperatuur komen om schoon te branden,of check ook je thermosstaat eens van je koelvloeistof circuit op doorlekken,weet ik veel :?
 
Ik heb dit probleem ook. Het probleem is ontstaan sinds ik mijn uitlaten heb uitgeboord (drie gaatjes in elke uitlaat aan de achterkant, net naast waar de lucht uit komt). Ik weet alleen niet of dit ermee te maken heeft. Want ik heb de gaatjes nu gedicht met schroeven en het zit echt helemaal dicht, maar het probleem is er nog steeds. Was langs een dealer geweest en die zei meteen (zonder er naar te kijken) dat het probleem bij de versnellingsbak lag en dat het 1000 euro zou gaan kosten. Toch denk ik niet dat dat het probleem is.

Iemand ideeen? -O-
 
Ik heb dit probleem ook. Het probleem is ontstaan sinds ik mijn uitlaten heb uitgeboord (drie gaatjes in elke uitlaat aan de achterkant, net naast waar de lucht uit komt). Ik weet alleen niet of dit ermee te maken heeft. Want ik heb de gaatjes nu gedicht met schroeven en het zit echt helemaal dicht, maar het probleem is er nog steeds. Was langs een dealer geweest en die zei meteen (zonder er naar te kijken) dat het probleem bij de versnellingsbak lag en dat het 1000 euro zou gaan kosten. Toch denk ik niet dat dat het probleem is.

Iemand ideeen? -O-

Om het goedkoop te checken zeg ik: "maak die gaten weer dicht" :Z

Als ie het dan nog doet, kan het je bak zijn, maar er zijn nog legio andere optie. Zoek eens een echte dealer.
 
Beetje oud topic idd, had ik ook pas later gezien...

Gaten zijn uiteraard weer gedicht, maar het probleem blijft zich voordoen. Gaten waren erin gemaakt door een vriend van mij, deels omdat hij toch een tweede set uitlaten heeft die er zo opgezet kunnen worden.

Ik ga nu naar iemand met een garage die heel veel verstand heeft van zaken. MAar het probleem komt niemand bekend voor verder?
 
Terug
Bovenaan Onderaan