problemen na verkoop van de motor

Vwb die claxon kan ik het goed voorstellen. Mijn nieuwe Triumph had onlangs na 500 km op de teller een claxon die nog slechts bungelde aan de bevestiging, ofwel als ik het op dat moment niet had gesignaleerd was ik 'm ook kwijt. En idd, claxonneren doe je over 't algemeen niet zo heel vaak op de motor. Dus begrijpelijk.

Heeft de TS trouwens nog iets vernomen van de koper?
 
Het lijkt er meer op dat de koper iemand is die de motor eigenlijk niet kan betalen, dan dat er echt gebreken zijn. Kom op, steek er 150 euro in als koper en je hebt een goeie fiets. Zo duur zijn die onderdelen niet.

Ik heb nog nooit een motor gekocht waar totaal niets aan mankeerde.
Er is altijd wel iets wat niet klopt t.o.v. nieuwstaat en dat is heel vaak simpel op te lossen.

Daarom vind ik het al heel schappelijk dat je mee wilt betalen aan de claxon.
Echter of dat heel handig is in dit verhaal vraag ik me af. Door daaraan mee te doen heb je in zijn ogen mogelijk een soort schuld bekend en nu wil hij meer zien. Ik zou alle lijnen verder afkappen en alles via brief laten verlopen. Dit soort figuren zijn toch te lui om een fatsoenlijke brief te tikken, dus je bent dan snel af van het gezeur.
Of verwacht je dat hij verhaal komt halen aan de deur?
 
Vwb die claxon kan ik het goed voorstellen. Mijn nieuwe Triumph had onlangs na 500 km op de teller een claxon die nog slechts bungelde aan de bevestiging, ofwel als ik het op dat moment niet had gesignaleerd was ik 'm ook kwijt. En idd, claxonneren doe je over 't algemeen niet zo heel vaak op de motor. Dus begrijpelijk.

Heeft de TS trouwens nog iets vernomen van de koper?

tommy2005 in "problemen na verkoop van de motor"
 
Bedankt voor jullie reacties tot zoverre.

Omdat ik er zelf ook niet van verassingen houdt, heb ik aangeboden aan de koper om de kosten van de claxon te delen. Daar voelde ik mij weldegelijk "moreel" tot verplicht. De koper ging daarmee niet akkoord. Hij wil meer geld.

Over het rijgedrag in de bochten, dat ding ging gewoon goed. Maar ik kan me voorstellen dat een monteur bepaalde zaken wel meteen opvallen en dat ik dat niet herken, om de eenvoudige reden dat ik er geen kennis van heb.

Het is ook al door Piet Piraat en Motorfietsert aangehaald en daar sluit ik mij volledig bij aan :Y
Je hoeft je niet "moreel" verplicht te voelen. :N
Die koper had gewoon beter op moeten letten en in z'n handen mag wrijven omdat jij toch nog iets van de prijs hebt afgedaan middels de kosten van die claxon te delen.
Ik neem aan dat die koper zich netjes gedroeg en een rustige proefrit heeft gemaakt en dan is het van jou ook wel netjes om die kosten te delen. Maar laat het daar dan ook bij.
Bij particuliere marktplaats verkoop komen vaak de meest vreemde types op af die zo goedkoop mogelijk willen kopen...er zitten ook vaak handelaren/opkopers tussen die zich voordoen als particulier B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan