rc30 maniac
Rookie
Ik ben al enige tijd trotse eigenaar van een zeer nette honda vfr400 nc30 uit 89, met maar 17.000 op de klok.
Toen ik hem kocht zo'n 2 maanden geleden moest de motor begrenst worden. Dit is toen bij de dealer gebeurd. Hij heeft naar eigen zeggen even paatjes in het spruitstuk gemaakt om de hoeveelheid mengsel te begenzen. (logisch)
Nu ben ik 2 maanden verder en die begrenzer kon eruit.
Ik dus netjes werkplaatshandboek erbij gepakt.. en die dingen uit het spruitstuk gehaald. Verder helemaal nix raars gehad alles ging soepel en netjes gewerkt.
Nu loopt de motor goed alleen rijdt hij zeg maar nog ong. net zo als toen met begrenzer.. hij houdt gruwlijk in boven de 10,5d toeren.. En dat deed hij ook met begrenzer. (voor de 10d toeren merk ik wel dat hij iets sneller is)
Ik weet zeker dat dit sneller kan. Want toen ik hem bereed zonder begrenzer trok hij wel soepel door tot de 15d toeren.
W.T.F. kan het probleem zijn??
ideeen die ik zelf heb:
1. mischien nog ff wennen aan verhouding.(heb nu ff 40 km gereden, maar merkte niet echt verschil)
2. Dealer heeft andere spoeier erin gedraait. (geen idee of dit logisch is)
3. Dealer heeft de lucht-benzine verhouding veranderd.
Maar ik heb dus geen idee..
Kenners help me uit de brand
Toen ik hem kocht zo'n 2 maanden geleden moest de motor begrenst worden. Dit is toen bij de dealer gebeurd. Hij heeft naar eigen zeggen even paatjes in het spruitstuk gemaakt om de hoeveelheid mengsel te begenzen. (logisch)
Nu ben ik 2 maanden verder en die begrenzer kon eruit.
Ik dus netjes werkplaatshandboek erbij gepakt.. en die dingen uit het spruitstuk gehaald. Verder helemaal nix raars gehad alles ging soepel en netjes gewerkt.
Nu loopt de motor goed alleen rijdt hij zeg maar nog ong. net zo als toen met begrenzer.. hij houdt gruwlijk in boven de 10,5d toeren.. En dat deed hij ook met begrenzer. (voor de 10d toeren merk ik wel dat hij iets sneller is)
Ik weet zeker dat dit sneller kan. Want toen ik hem bereed zonder begrenzer trok hij wel soepel door tot de 15d toeren.
W.T.F. kan het probleem zijn??
ideeen die ik zelf heb:
1. mischien nog ff wennen aan verhouding.(heb nu ff 40 km gereden, maar merkte niet echt verschil)
2. Dealer heeft andere spoeier erin gedraait. (geen idee of dit logisch is)
3. Dealer heeft de lucht-benzine verhouding veranderd.
Maar ik heb dus geen idee..
Kenners help me uit de brand